لینک های دسترسی

Breaking News

گفتگوها میان آسترالیا و امریکا روی تأمین صلح در افغانستان


ریکس تیلرسن، وزیر خارجۀ ایالات متحده، گفته است که تصمیم واشنگتن مبنی بر فرستادن سربازان اضافی به افغانستان، هنوز هم تحت بررسی قرار دارد. آقای تیلرسن این سخنان را امروز در یک نشست دوجانبه با مقامات آسترالیایی بیان داشت؛ نشستی که هدف آن، بحث روی مبارزه با داعش و چگونگی استقرار ثبات در افغانستان بود.

در حالی که انتظار میرفت دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، تصمیم در مورد ستراتیژی جدید اش برای افغانستان را در نشست ده روز قبل ناتو در بروکسل اعلام کند، اما ریکس تیلرسن، وزیر خارجۀ امریکا میگوید که تصمیم گیری روی این استراتیژی، هنوز مورد غور قرار دارد.

جان نیکلسن، قوماندان عمومی ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان، چند ماه قبل گفته بود که برای شکستاندن بن بست امنیتی در افغانستان و همکاری با نیروهای امنیتی افغان در مبارزه با طالبان، ایالات متحده باید چند هزار سرباز اضافی را به افغانستان بفرستد. بر اساس استراتیژی جدید ایالات متحده، انتظار میرود که حدود پنج هزار سرباز اضافی امریکا به افغانستان فرستاده شود.

حملات اخیر تروریستی در افغانستان و بریتانیا، رهبران جهان را وداشته است تا بار دیگر در مبارزه با دهشت افگنی متعهد گردند.

جنرال مک ماستر، مشاور امنیت ملی قصرسفید، در اشاره به این حملات گفته است که، اعمال شنیع تروریستان، بیانگر جدیت در برابر آزمون های مشترکِ فرا راۀ مبارزه با گروه های شورشی میباشد.

مشاور امنیت ملی امریکا همچنان ضمن ابراز تسلیت به مردم افغانستان و بریتانیا گفته است که "عزم ایالات متحده در ایستادگی با مردم افغانستان و بریتانیا، خلل ناپذیر است."

همزمان با این، ینس ستولتنبرگ، سرمنشی ناتو، در یک مصاحبه با شبکۀ خبری سی بی اس، یکبار دیگر بر تعهد ناتو مبنی بر جلوگیری از مبدل شدن دوبارۀ افغانستان، به لانۀ امن تروریستان تاکید کرد.

آقای ستولتنبرگ گفت که حضور ناتو در أفغانستان، "در واکنش به حملۀ تروریستی یازدهم سپتمبر سال ٢٠٠١ در ایالات متحده میباشد."

در عین حال در نشست که امروز میان وزرای خارجه و دفاع ایالات متحده و آسترالیا صورت گرفت، هردو طرف بر مبارزه جدی در برابر دهشت افگنی و استقرار ثبات در افغانستان تاکید کردند.

جولی بیشپ، وزیر خارجۀ استرالیا، تهدیدی را که دهشت افگنی در سطح جهان متوجه ساخته، بیشتر از هروقت دیگر خواند و گفت که "ما مانع وقوع حملات در آسترالیا شدیم. میخواهیم با شما در مورد نقش ما در شرق میانه صحبت کنیم، نقشی که ما در سوریه، عراق و افغانستان داریم. برای شکست دادن گروۀ دولت اسلامی یا داعش، ما متحد ایم."

پس از وقوع حملۀ اخیر در لندن، مقامات امریکا و آسترالیا همچنان هشدار دادند که دهشت افگنان خشن خارجی ممکن از شرق میانه به جنوب شرق آسیا فرار کنند و در کشور های خود دست به حملات دهشت افگنی بزنند.

XS
SM
MD
LG