لینک های دسترسی

Breaking News

واکنش های جهانی به ختم بحران انتخاباتی افغانستان


ختم بحران انتخاباتی افغانستان و اعلام ایجاد دولت وحدت ملی و اعلام رئیس جمهوری اشرف غنی احمدزی، واکنش های جهانی را در قبال داشت.

باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده در تماس تلیفونی با اشرف غنی احمدزی، و عبدالله عبدالله، تشکیل حکومت وحدت ملی و حفاظت از اولین انتقال دموکراتیک و صلح آمیز رهبری در تاریخ افغانستان را تبریک گفت.

آقای اوباما از آقایان احمدزی و عبدالله بخاطر رهبری شان در پیشبرد منافع ملی افغانستان اضهار سپاس کرده آمادگی ایالات متحده را برای شراکت با افغانستان، و ادامه حمایت از حکومت جدید آن کشور تصریح کرد.

وزارت خارجه پاکستان با نشر یک اعلامیه، با ابراز حمایت از مساعی موجودیت یک افغانستان صلح آمیز، با ثبات و متحد، از امضای توافق سیاسی بین اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله استقبال کرده آنرا یک انکشاف مثبت خواند.

پاکستان می گوید این نتیجه در اثر رهبری خردمندانه دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان، امکان پذیر شد.

جمهوری اسلامی ایران توافق اخیر را نشانه بلوغ سیاسی نخبگان و مردم افغانستان خوانده و آن را نشانه ظرفیت و توانمندی فراوان جامعه افغانستان برای برون رفت از مشکلات داخلی می داند.

سازمان ملل متحد از تکمیل روند انتخابات ریاست جمهوری افغانستان استقبال کرده و تمنیات نیک خود را به اشرف غنی احمدزی منحیث رئیس جمهور منتخب افغانستان ابراز داشت.

یوناما یا هیات معاونیت ملل متحد برای افغانستان گفت که امضای توافقتنامه تشکیل دولت وحدت ملی از سوی دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گامی در راستای حرکت این کشور به دوره ای از ثبات سیاسی است.

سر منشی ناتو نیز از امضای این موافقتنامه استقبال کرده می گوید که با وجود تمام چالشها، دو نامزد به تعهدات خود پابند باقی ماندند.

XS
SM
MD
LG