لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: انتقام خون قربانیان زابل را می گیریم


رئیس جمهور غنی می گوید که دشمنان افغانستان در جنگ رودرو شکست خورده اند.
رئیس جمهور غنی می گوید که دشمنان افغانستان در جنگ رودرو شکست خورده اند.

رئیس جمهور افغانستان می گوید که "دشمنان" افغانستان با سربریدن هفت مسافر هزاره در زابل خواستند به این رویداد رنگ قومی و منطقه یی بدهند و اتحاد و یکدلی را از افغانها بگیرند.

محمد اشرف غنی در یک خطابۀ تلویزیونی که از طریق تلویزیون ملی افغانستان نشر شد ضمن ابراز تاثر شدید و غمشریکی با خانواده های قربانیان رویداد زابل گفت که این مصیبت از یک منطقه و یک قوم نه بلکه مصیبت افغانستان و درد مشترک یک ملت است.

کشته شدن هفت مسافر هزاره به شمول دو زن و یک کودک در ولایت زابل سبب سر وصدا های زیاد در افغانستان شد و امروز شهر کابل شاهد بزرگترین و بی پیشینه ترین مظاهرات مردمی در اعتراض به این رویداد بود.

رئیس جمهور غنی گفته است دشمنان افغانستان در جنگ رویارو شکست یقینی خورده اند و اکنون می خواهند با افشاندن تخم نفاق و تفرقه بین اقوام کشور، وحدت مردم افغانستان را از میان بردارند. او از مردم افغانستان خواست تا از ایجاد هرج و مرج جلوگیری کرده در کنار هم قرار گرفته و توطیۀ دشمنان افغانستان را ناکام کنند.

آقای غنی گفت که انتقام خون قربانیان زابل گرفته خواهد شد. او گفت که به مسوولان حکومت دستور داده است تا عاملان این جنایت شناسایی شده و به اشد مجازات رسانده شوند.

مظاهرات امروز از ساحۀ غرب شهر کابل آغاز شد و تا دم دروازۀ ارگ ادامه یافت. این مظاهره در پایان روز اندکی به خشونت گرایید. تلاش شماری از مظاهره کنندگان برای بالا شدن بر دیوار ارگ سبب شد که نیرو های امنیتی برای ممانعت از آنان فیرهای هوایی کنند.

با اینحال مقامهای وزارت صحت عامۀ افغانستان گفته اندکه تا کنون هفت زخمی به شفاخانه های کابل منتقل شده اند که وضعیت یکی از زخمی شدگان وخیم گزارش شده است.

XS
SM
MD
LG