لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان ده‌ها زن و کودک جنگجویان پاکستانی داعش را به سران قبایل تحویل داد


مقام‌های افغان در حدود ۵۰ زن و بیش از ۷۵ کودک وابسته به جنگجویان پاکستانی داعش را به سران قبایل ساکن در پاکستان تحویل داد.

سران قبایل پاکستان برای تحویل‌گیری ۵۵ زن و ۷۶ کودک که گفته می‌شود اعضای خانوادۀ جنگجویان پاکستانی داعش بودند، به شهر جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار آمده بودند.

مقام‌های افغان گفته اند که بیشتر این افراد باشندگان اصلی ساحات تیرا و اورکزی در ایالات خیبرپشتونخواه پاکستان اند.

این زنان و کودکان، اعضای خانوادۀ جنگجویان داعش اند که چندی پیش در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار به نیروهای امنیتی افغان تسلیم شده بودند.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان دستور داده بود که این زنان و کودکان باید از طریق جرگۀ قومی به بستگان شان تحویل داده شوند.

ملک صبور، یکی از اعضای جرگه و از سران قومی خیبرپشتونخواه روز پنجشنبه نهم جنوری (۱۹ جدی) در مراسم تحویل‌گیری این زنان و کودکان تعهد کرد که آنان را به بستگان شان تحویل خواهند داد.

در چند ماه گذشته کم و بیش ۹۰۰ عضو خانواده‌های جنگجویان داعش در ولایت ننگرهار به مقام‌های افغان تسلیم شده اند و گفته می‌شود که در حال حاضر نیز حدود ۷۰۰ زن و کودک این جنگجویان در نزد مقام‌های افغان در ولایت ننگرهار اند.

شاه محمود میاخیل، والی ننگرهار روز پنجشنبه نهم جنوری (۱۹ جدی) به سران قبایل پاکستان گفت که اعضای باقیماندۀ خانواده‌های جنگجویان داعش زمانی به سران قومی تحویل داده خواهند شد که اعضای خانوادۀ شان از پاکستان آمده و این زنان و کودکان آنان را بشناسند.

سران جرگه همچنان فیصله کردند که اعضای تحویل داده شده در آینده به زندگی عادی ادامه داده و به جنگ بر نگردند.

افغانستان ده‌ها زن و کودک جنگجویان پاکستانی داعش را به سران قبایل تحویل داد
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:59 0:00

XS
SM
MD
LG