لینک های دسترسی

Breaking News

دو کارمند صلیب سرخ در ولایت هرات از چنگ اختطاف گران آزاد شدند


مقامات محلی هرات میگویند، دو کارمند موسسه بین المللی صلیب سرخ که حدود یک هفته قبل در مربوطات ولسوالی گذره هرات توسط افراد مسلح ناشناس ربوده شده بودند، عصر دیروز آزاد شدند.

حاجی ضیا الدین شریفی، ولسوال گذره هرات میگوید، این کارمندان که یکی آن خارجی و دیگرش افغان است، حدود یک هفته قبل جهت بررسی چاه های عمیق به مربوطات ولسوالی گذره هرات سفر کرده بودند. آنها در مسیر راه توسط افراد مسلح ناشناس ربوده شدند.

آقای شریفی میگوید تا هنوز مشخص نیست که آیا این افراد در بدل پرداخت پول آزاد شده اند یا خیر. اما در عین زمان دفتر مطبوعاتی قوماندانی امنیه هرات با پخش خبرنامه از آزادی دو کارمند صلیب سرخ در نتیجه تلاش عساکر پولیس خبر داده است. در اعلامیه قوماندانی امنیه هرات آمده است که این افراد بدون هماهنگی با پولیس عازم ولسوالی گذره شده بودند.

اما در عین حال یک کارمند موسسه صلیب سرخ در هرات که نخواست نامش فاش شود گفت، این افراد در بدل پرداخت ۳۰ هزار دالر امریکایی از چنگال آدم ربایان آزاد شده اند.

از آغاز سال جاری این اولین مورد اختطاف کارمندان یک موسسه بین المللی در ولایت هرات است - عملی که طی سال های گذشته به طور متداوم در ولایت هرات صورت گرفته است. پولیس هرات میگوید اکثر این اختطاف ها با انگیزه بهره برداری مالی انجام میابد.

XS
SM
MD
LG