لینک های دسترسی

Breaking News

انتقاد خبرنگاران از غنی در کنفرانس مطبوعاتی 


غنی در گذشته از حمایت قوی از رسانه ها حرف زده بود
غنی در گذشته از حمایت قوی از رسانه ها حرف زده بود

رئیس جمهور محمد اشرف غنی روز یکشنبه در جریان کنفرانس خبری سوالات دو خبرنگار افغان را ظاهراً به دلیلی پاسخ نداد که به موضوع مطرح بحث "ارتباط" نداشت.

این کار سبب نارضایتی شماری از خبرنگاران گردید و برخی ها را واداشت تا در تویتر از آن انتقاد ورزند.

​شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر رسانه های ارگ، در مصاحبه ای با صدای امریکا گفت از قبل به خبرنگاران گفته شده بود که کنفرانس خبری روز یکشنبه در مورد سفر رئیس جمهور افغانستان به آسترالیا، اندونزیا و سنگاپور است و سوالات در مورد همین سفر مطرح گردد.

آقای مرتضوی گفت "این سفر بسیار مهم بود و رئیس جمهور می خواست در مورد دست آورد های افغانستان از این سفر صحبت کند. روی همین دلیل، به سایر سوالات پاسخ نداد. کدام حرفی دیگر وجود ندارد."

اما مرکز خبرنگاران افغانستان، طی اعلامیه ای این برخورد رئیس افغانستان را توهین به مطبوعات عنوان کرده آنرا "خلاف قانون دسترسی به اطلاعات، غیر قابل قبول و قابل نگرانی" دانسته است.

در این اعلامیه همچنین آمده است که آقای غنی به سوالات خبرنگاران طلوع نیوز و تلویزیون آریانا که بیرون از موضوع سفر رئیس جمهور پرسش کردند، پاسخ نداد، اما به سوال خبرنگار الجزیره که وی نیز سوال بیرون از موضوع سفر را مطرح کرد، پاسخ داد.

در ۱۶ سال گذشته، رسانه های آزاد افغانستان به گونۀ بی سابق ای رشد کرده و در اغلب موارد، رسانه های آزاد افغانستان با نشر گزارش های تحلیلی و تحقیقی عملکرد های حکومت را در عرصه مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی مورد انتقاد قرار داده است. حکومت افغانستان نیز همواره ادعا کرده است که رشد و آزادی رسانه ها یکی از دست آورد های عمدۀ آن کشور در بیش از یک و نیم دهۀ گذشته است.

XS
SM
MD
LG