لینک های دسترسی

Breaking News

فقدان‌ آگاهی انگیزه اعتیاد به مواد مخدر


مسوولان شفاخانه پنجاه بستر تداوی معتادین اناثیه در بلخ می‌گویند که زنان روستاهای این ولایت به علت نداشتن آگاهی درباره زیان های موادمخدر، معتاد می‌شوند.

داکتر وژمه سارم ناظم ولایتی شفاخانه پنجاه‌ بستر اناثیه و اطفال ولایت بلخ به‌ صدای امریکا گفت که در هشت‌ماه گذشته چهارصد و یازده خانم و هشتاد کودک را دراین درمانگاه ثبت و راجستر کرده اند.

به‌گفته بانو سارم در هشت‌ماه گذشته ۱۵۴ خانم و نزدیک‌به پنجاه کودک را به‌زندگی سالم برگردانیده اند.

"از مدت هشت ماه ۴۱۱ خانم و هشتاد دو طفل راجستر شده اند و ازاین میان ۱۵۴ خانم را و ۴۷ طفل را موفق شدیم که تداوی کنیم، این اطفال کسانی بودند که به دلیل معتاد بودن مادرش به مواد مخدر روی آورده بودند. یک طفل دریک شبانه روز یک گرام تریاک استفاده می‌کردند تداوی اطفال همزمان با مادرشان تداوی میشوند تا ترک اعتیاد کنند. "

داکتران معالج‌معتادین در بلخ به‌این باورند که دسترسی آسان به مواد مخدر یکی از انگیزه‌های روی آوردن افراد به اعتیاد است.

فقدان‌آگاهی انگیزه اعتیاد به مواد مخدر
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:42 0:00

داکتر وژمه سارم ناظم ولایتی شفاخانه پنجاه‌بستر اناثیه و اطفال ولایت بلخ گفت که به دلیل عدم آگاهی از زیان های مواد مخدر و دسترسی آسان به آن از مجموع ۱۵۴ بانویی که درمان شده بودند، چهل و پنج درصد آنان دوباره معتاد شده اند.

"همزمان که ما هشتادو طفل را با خانم های و مادرشان تداوی کردیم درهمین جریان ۴۵ فیصد آنها دوباره به مواد روی آورده اند و انگیزه اش هم دسترسی آسان در مناطق شان به مواد مخدر است و دیگر افراد معتاد در محیط زندگی شان می‌باشد وبیشترین این خانم ها به دلیل عدم آگاهی با توصیه همسایه گان برای صحت‌یابی اطفال شان از مواد مخدر استفاده کرده اند."

با‌آنکه روندتداوی شفاخانه پنجاه بسترتداوی معتادین اناثیه در بلخ رایگان است، اما تیم‌های سیار این درمانگاه برای تشویق معتادین با همکاری مردم، به سراغ این افراد می‌روند.

مریضان معتاد به مواد مخدر در جریان ۴۵ روز با ادویه ضد اعتیاد تداوی می‌شوند.

XS
SM
MD
LG