لینک های دسترسی

Breaking News

احتمال حذف پُست نمایندهء خاص امریکا برای افغانستان و پاکستان


خانم میلر، به حیث سرپرست، جاگزین ریچارد اولسن شده بود
خانم میلر، به حیث سرپرست، جاگزین ریچارد اولسن شده بود

لورل میلر، سرپرست دفتر نمایندۀ خاص ایالات متحده برای افغانستان و پاکستان، از سِمت اش کنار رفت. وزارت خارجۀ ایالات متحده گفته است که خانم میلر روز گذشته از وظیفه اش کنار رفته و هنوز به جای او، شخص دیگری معرفی نشده است.

با وجود گزارش ها مبنی بر مسدود شدن دفتر نمایندۀ خاص ایالات برای افغانستان و پاکستان، ریکس تیلرسن، وزیر خارجۀ امریکا گفته است که تا حال در مورد سرنوشت این دفتر نیز تصمیمی اتخاذ نشده است.

کناره گیری سرپرست کرسی نمایندۀ خاص ایالات متحده برای افغانستان و پاکستان در حالی صورت گرفت که واشنگتن برای فرستادن هزاران سرباز اضافی به افغانستان، آمادگی میگیرد.

ویب سایت خبری پولیتیکو، روز گذشته به قول از دیپلومات های امریکایی گزارش داد که گویا کار دفتر نمایندۀ خاص ایالات متحده برای افغانستان و پاکستان پایان یافته و قرار است مسوولیت این دفتر به ادارۀ آسیایی امور آسیای مرکزی و جنوبی وزارت خارجۀ امریکا سپرده شود.

اما ریکس تیلرسن، وزیر خارجۀ ایالات متحده، با نشر یک اعلامیه گفته است که تاهنوز در مورد سرنوشت این دفتر تصمیم اتخاذ نکرده است. در این اعلامیه، آقای تیلرسن همچنان افزوده است که او طرح کاهش دفاتر نمایندۀ های خاص ایالات متحده را در حالی در نظر دارد که وزارت خارجه که با کسر ممکن سی درصدی بودجه روبرو است.

دفتر نمایندۀ خاص ایالات متحده برای افغانستان و پاکستان، مسوولیت هماهنگی با تمام ادارات حکومتی، به منظور رسیدگی به اهداف ستراتیژیک ایالات متحده در منطقه را دارد و با سازمان ناتو و متحدین دیگر امریکا برای حمایت از این تلاش ها در تماس میباشد.

پس از ایجاد این دفتر در سال ٢٠٠٩، تا حال پنج دپلومات امریکایی مسوولیت آن را برعهده د اشته اند.

ریچارد هولبروک، اولین دپلومات بود که از سال ٢٠٠٩ تا ٢٠١٠ این سمت را به پیش برد.

پس از درگذشت ریچارد هولبروک، مارک گروسمن از سال ٢٠١١ الی ٢٠١٢ به این سمت گماشته شد. به همین ترتیب، جیمز دابنز، از سال ٢٠١٣ تا ٢٠١٥ این مسوولیت را بر عهده داشت.

ریچارد هولسن، دپلومات دیگر امریکایست که برای یک سال یعنی از ٢٠١٥ الی ٢٠١٦ منحیث نمایندۀ خاص ایالات متحده برای افغانستان و پاکستان کار کرده است. پس از آقای هولسن، لورل میلر، منحیث سرپرست، این اداره را رهبری میکرد.

XS
SM
MD
LG