لینک های دسترسی

Breaking News

عملیات مشترک نیروهای افغان و ائتلاف در کابل


عملیات مشترک نیروهای افغان و ائتلاف در کابل
عملیات مشترک نیروهای افغان و ائتلاف در کابل

مسوولان وزارت داخله افغانستان تایید مینمایند که شب گذشته نیروهای ایتلاف به رهبری امریکا در حوزه پانزدهم پولیس در شهر کابل یک عملیات مشترک را با پولیس انجام داده اند.

زمری بشری، سخنگوی وزارت داخله امروز در نشست خبری هفته وار خود گفت که وزارت داخله در مورد چگونگی این عملیات تحقیقات را آغاز نموده است.

در همین حال، سمونوال محمد ظاهر رییس تحقیقات جنایی کابل به تلویزیون آشنا گفت که این حمله به همکاری و هماهنگی ریاست تحقیقات جنایی و قومندانی امنیه کابل صورت گرفته است .

به گفته وی در این عملیات چیزی بدست نیامده است اما پنج تن به جرم دست داشتن در حملات انتحاری توقیف شده اند.

با توجه به اینکه از دوسال به اینسو مسولیت امنیت کابل به ارگان های افغان سپرده شده است اما در یک ماه گذشته این دومین عملیاتی است که از سوی نیروهای بین الملی در این شهر انجام می شود.

بشری در این نشست خبری همچنان تایید نمود که تعدادی از افراد پولیس از قطعات خود در جنوب این کشور فرار میکنند. وی که تدوام این روند را می پذیرد میگوید که این وزارت برنامه هایی را روی دست گرفته است که از فرار پولیس از قطعات و پوسته های امنیتی در ولایات جلوگیری می نماید.

به گفته وی بلند رفتن معاش و ایجاد سهولت برای کار در ارگان پولیس نه تنها که از فرار جلوگیری میکند بلکه سبب شده است رقم جذب شده گان نیز بلند برود.

زمری بشری، سخنگوی وزارت داخله گفت: "بله، ما حادثاتی را داریم که در بعضی از نقاط کشور واحدی از پولیس یا گروهی از پولیس پوسته را رها کرده اند و فرار کرده اند ما این را تایید میکنیم ولی به این معنا نیست که در سراسر کشور باشد و به جلوگیری از این کار ما برنامه های را روی دست گرفته ایم ما بعد از هر فرار، قضیه را مورد برسی قرار می دهیم که مشکل در کجا بوده است."

سخنگوی وزارت داخله میگوید در هفته گذشته تلفات پولیس افزایش یافته و در عوض در تلفات مخالفان مسلح دولت کاهش دیده می شود.

به گفته بشری در یک هفته گذشته ۲۶ فرد ملکی کشته شده و ۱۴۱ مظنون به دست داشتن در ۷۲ حمله تخریبی توقیف شده اند.

XS
SM
MD
LG