لینک های دسترسی

Breaking News

مذاکرات حکومت افغانستان با طالبان


مذاکرات حکومت افغانستان با طالبان
مذاکرات حکومت افغانستان با طالبان

روزنامۀ واشنگتن پُست گزارش میدهد که نمایندگان طالبان غرض مذاکره روی ختم جنگ، گفتگو های پنهانی را با حکومت افغانستان آغاز نموده اند.

این گزارش که شام روز سه شنبه به نشر رسید، از قول منابع افغان و عربی، که نامی از آنها برده نشده است، مینگارد که مباحثات در مرحلۀ مقدماتی قرار دارد.

به باور این مقامات، این اولین باری است که نمایندگان طالبان با صلاحیت کامل از سوی شورای کویته و ملا محمد عمر، رهبر طالبان، به گفتگو میپردازند.

بر اساس گزارشات منابع خبری، شورای کویته در مورد توافقی بحث را آغاز نموده، که مشارکت افراد طالبان در حکومت افغانستان، و نیز خروج قوای خارجی طبق یک جدول تعیین شدۀ زمانی شامل آن خواهد بود.

جنرال دیوید پترئیس، قوماندان قوای ایالات متحده و ناتو در افغانستان هفتۀ گذشته گفت که طالبان در تلاش برای مصالحه به صوب حکومت افغانستان تقرب جسته اند.

حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان گفته است در صورتیکه طالبان از خشونت دست کشیده و به قانون اساسی کشور احترام قایل شوند، وی با آنها مذاکره خواهد کرد.

طبق یک خبر دیگر، نیرو های پولیس حد اقل 19 تُن مواد انفجاری را از میان محموله های کشف و ضبط نمودند که از بیرون وارد ولایت نیمروز گردیده بود.

محمد موسی رسولی، یک مقام پولیس محلی بروز چهار شنبه گفت مقامات یک کانتینر 12 متره را توقف دادند که در آن مواد متذکره جاسازی گردیده بود.

مقامات گمرک در ولایت نیمروز این مواد را بروز سه شنبه کشف نمودند که از ایران وارد افغانستان میگردید. با اینحال، مقامات میگویند که مارک موجود در بسته ها طوری نشان میدهد که مواد مذکور در چین تولید شده باشد.

رسولی میگوید قرار بود این مواد برای یک شرکت خصوصی در افغانستان انتقال یابد. قوای امنیتی یک مظنون را در این رابطه دستگیر نموده و در مورد ملکیت کانتینر تحقیقات را آغاز نموده اند.

افغانستان در گذشته ایران را به فروش سلاح به طالبان متهم نموده بود، ادعایی که تهران آنرا رد میکند.

XS
SM
MD
LG