لینک های دسترسی

Breaking News

عبدالله عبدالله در قسمت بهبود وضع امنیتی، از مردم مهلت خواست


پس از سقوط ولسوالی تیورۀ ولایت غور و ولسوالی کوهستان ولایت فاریاب بدست طالبان، وزارت داخلۀ افغانستان می گوید که برای بازپس گیری و حفظ آن ولسوالی ها، تا یکی دو روز دیگر، عملیات بزرگ تصفیوی راه اندازی میشود.

نجیب دانش، سخنگوی وزارت داخله به صدای امریکا گفت که آمادگی های این عملیات نهایی شده و نیروهای کمکی نیز برای حفظ این ساحات، به حالت آماده باش درآمده اند.

ولسوالی تیوره در ولایت غور و کوهستان در ولایت فاریاب، هفته ها تحت حملات شدید طالبان قرار داشت، تا این که سرانجام صبح یکشنبه این دو ولسوالی به دست طالبان افتاد.

ولسوالی تیورۀ غور به دلیل نزدیکی اش با بند سلما در هرات، از اهمیت بالایی برخوردار است. وزارت داخله میگوید که طالبان توانایی حفظ این ولسوالی را ندارند و بند سلما نیز به شدت محافظت می شود.

طالبان پس از تصرف این دو ولسوالی، نبرد را در منطقه دنـد شهاب الدین بغلان نیز افزایش داده اند ـ نبردی که وزارت داخلۀ افغانستان میگوید برای مهار آن یک عملیات بزرگ راه اندازی می شود.

در همین حال، عبدالله عبدالله رئیس اجرائیۀ حکومت، از مردم خواست که در قسمت بهبود وضع امنیتی، به حکومت مهلت بدهند. او گفت "مردم حق دارند که در شرایط فعلی قانع نباشند، اما بازهم امید ما اینست که ما را وقت بدهند تا با آوردن اصلاحات" در وضعیت فعلی مردم تغییر رونما گردد.

در حال حاضر، نظامیان افغان در پانزده ولایت کشور درگیر جنگ با طالبان و دیـگر مخالفین مسلح اند. شماری از آگـاهان هشدار میدهند که اگر جنجال های درون حکومتی و کشمکش های سیاسی همچنان ادامه یابد، ممکن است که وضعیت بدتر گردد.

XS
SM
MD
LG