لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن 19 تن در ولایت تخار


کشته شدن 19 تن در ولایت تخار
کشته شدن 19 تن در ولایت تخار

در نتیجۀ یک حملۀ انتحاری که امروز یک شنبه در ساحۀ میدان هوایی شهر تالقان مرکز ولایت تخار به وقوع پیوست، 19 تن کشته و 40 تن دیگر مجروح شده است.

عبدالجبار تقوا، والی تخار ضمن تایید این حادثه گفت که در میان کشته شدگان، جسد عبدالمطلب بیک قومندان پیشین جهادی و وکیل منتخب مردم تخار در شورای ملی نیز شامل است.

حامدکرزی، رئیس جمهور افغانستان و شورای ملی افغانستان این حمله را شدیداً تقبیح کرده آن را ماهیت شوم و ضد اسلامی دهشت افگنان عنوان کردند.

شایان یاد آوری است که ولایت تخار از جملۀ ولایات امنِ محسوب می گردد که قرار است روند انتقال مسوولیت های امنیتی به زودی در آن ولایت عملی شود.

فراه - درگیری بین عساکر اردوی افغان و عساکر آیساف

از جانب دیگر، مقامات امنیتی ولایت فراه در غرب افغانستان می گویند که در اثر برخورد میان عساكر اردوی ملی و نیروهای آیساف در آن ولایت که با مشاجره لفظی آغاز شد، دو عسکر امریکایی و یک عسکر اردوی ملی كشته شد.

محمد روشندل، قوماندان امنیه ولایت فراه در تماس تیلیفونی به رادیو آشنا این خبر را تائید کرد.

وی همچنان گفت كه در این درگیری دو عسكر دیگر امریكایی زخم برداشت.

تا به حال نیروهای خارجی و مقامات اردوی ملی افغان در مورد علت این درگیری اظهار نظری نکرده اند.

بامیان - پیوستن یک گروه طالبان به روند صلح

با وجود اینکه بعد ازپروسه انتقال مسئولیت های امنیتی ازقوای خارجی به نیروهای داخلی دربامیان، صورت گرفت؛ نگرانی هایی جهت ناامن شدن این ولایت وجود داشت. اما پیوستن یک گروه سه نفره مخالف مسلح دولت در این ولایت نشان می دهد که وضعیت امنیت روبه بهبود است.

حبیبه سرابی والی بامیان، می گوید پیوستن این گروه ازمخالفان مسلح می تواند الگو شود برای سایرمخالفان که با دولت درجنگ هستند.

به گفته والی بامیان، این گروه سه نفره که قبلا با گروه طالبان همکاری داشته و حملات ناامنی را در ولایات بامیان و بغلان انجام می دادند با یک میل کلاشنکوف، یک میل صد تکه و سه بشکه مواد منفجرناشده شان بعد ازظهر امروز(یکشنبه) به دولت پیوستند.

XS
SM
MD
LG