لینک های دسترسی

Breaking News

خانوادۀ افغان در امریکا از قید رها شد


این خانواده به محض ورود به میدان هوایی لاس انجلس ایالت کالیفورنیا باز داشت شد
این خانواده به محض ورود به میدان هوایی لاس انجلس ایالت کالیفورنیا باز داشت شد

اعضای یک خانواده افغان که پنج شنبۀ هفته گذشته با وجود داشتن ویزۀ خاص سفر به ایالات متحده در ایالت کالیفورنیا توسط پولیس بازداشت شده بود، رها گردیدند.

اعضای این خانوادۀ پنج نفری افغان، به محض ورود به امریکا در میدان هوایی لاس انجلس از سوی کارمندان ادارۀ مهاجرت و گمرکات امریکا توقیف شدند.

وکلای مدافع این خانواده گفتند که تا کنون دلیل بازداشت این خانواده را نمی دانند. هویت این خانواده که شامل زن و شوهر و سه فرزند می‌باشد، تا هنوز افشا نشده است. وکلای مدافع گفته اند که این خانواده هرگز باید بازداشت نمی‌شد.

پس از بازداشت، از اعضای این خانواده برای مدت ۴۰ ساعت تحقیق صورت گرفته است. این پنج نفر به خاطر خدمت پدر خانواده به سربازان امریکایی مستقر در افغانستان، مستحق دریافت ویزۀ خاص مهاجرت و اقامت به ایالات متحده شده اند.

مقام‌های امریکایی در این مورد جزئیات ارایه نکرده و فقط گفته اند که پاسپورت های اعضای این خانواده به آنان مسترد شده است.

به گفتۀ مسولان، قضیۀ این خانوادۀ افغان به تاریخ پنجم ماه اپریل در شهر سیاتل ایالت واشنگتن دوباره بررسی شده و تصمیم گرفته خواهد شد که آیا آنان هنوز قادر به اقامت در ایالات متحده با ویزه های قبلی شان اند، یا خیر.

ویزۀ خاص مهاجرت به ایالات متحده که از سوی کانگرس این کشور تصویب شده است، برای آن عده شهروندان افغان و عراقی داده می شود که با نیروهای امریکایی مستقر در این دو کشور کار کرده باشند.

XS
SM
MD
LG