لینک های دسترسی

Breaking News

حمله هوایی نیروهای خارجی بر یک لیسه مسلکی در میدان‌وردک


Afghanistan Airstrike
Afghanistan Airstrike

مقام‌های محلی ولسوالی جلریز ولایت میدان وردک می‌گویند که روزگذشته، تعمیر لیسه تخنیکی زراعت ولسوالی جلریز در بمباران نیروهای خارجی به صورت کامل تخریب شده است.

مقام‌ها می‌گویند که قوای هوایی خارجی پس از آن تعمیر این مکتب را آماج قرار دادند که طالبان بر نیروهای خارجی در ساحۀ زیوالات ولسوالی جلریز حمله کردند.

نقیب‌الله حیدری، ولسوال جلریز ولایت میدان‌وردک به رادیو آشنا - صدای امریکا می‌گوید که تعمیر این مکتب تخنیک زراعت، حدود یک سال قبل با هزینۀ بیش از ۳۰ میلیون افغانی ساخته شده بود؛ اما از اثر بمباران قوای خارجی این ساختمان کاملاً تخریب شده است.

آقای حیدری افزود: "بیش از ۱۰۰ شاگرد در این لیسه تخنیک زراعت درس می‌خواندند؛ اما پس تخریب آن این مرکز تعطیل شده و قرار است فردا یک هیأت از مرکز ولایت برای بررسی خسارات آن به ساحه اعزام شوند".

مقام‌ها می‌گویند که به شاگردان این لیسه آسیب نرسیده است.

به گفتۀ مقام‌های محلی میدان‌وردک، حملۀ هوایی نیروهای خارجی بر این لیسۀ زراعت در ساحۀ زیوالات ولسوالی جلریز، پس از حملۀ طالبان بر کاروان این نیروها، صورت گرفته است.

عبدالرحمان منگل، سخنگوی والی میدان وردک می‌گوید که بر اساس گزارش‌ها، دیروز در حملۀ طالبان بر کاروان موترهای نیروهای خارجی یک سرباز خارجی کشته و یک تن دیگر زخمی شده است.

اما، نیروهای مأموریت حمایت قاطع در افغانستان، این گزارش‌ها را تا اکنون تأیید نکرده اند و وزارت دفاع افغانستان نیز رسماً چیزی نگفته است.

تا اکنون گروه طالبان در این باره به رسانه‌ها چیزی نگفته است.

ولسوالی جلریز میدان وردک که در امتداد شاهراه نمبر۲، کابل - بامیان قرار دارد، از ولسوالی‌های ناامن این ولایت محسوب می‌شود.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG