لینک های دسترسی

Breaking News

اعتراضات در امریکا به خاطر 'نسل کشی هزاره‌ها' در افغانستان


عده ای از هزاره‌های افغان مقیم ایالات متحده، روز شنبه پنجم جون (۱۵جوزا) ، در چندین ایالت امریکا به شمول شهر واشنگتن دی سی، به خاطر آنچه که آنان "نسل کشی هزاره‌ها" در افغانستان می خوانند، گردهمایی‌های اعتراضی را راه اندازی کردند.

معترضان در بیانیه‌ای از جامعۀ بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد خواستند تا آنچه را که آنها از آن به عنوان "نسل کشی هزاره‌ها در افغانستان" یاد می کنند، به رسمیت بشناسد.

در همین حال، عده‌ای از فعالین مدنی بامیان، نیز در مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد، دست به تجمعی اعتراض آمیز علیه "کشتار سیستماتیک هزاره‌ها" زدند.

آنان همچنین دولت افغانستان را به سهل انگاری در تامین امنیت هزاره‌ها متهم می‌کنند.

سه روز پیش، محمد سرور دانش، معاون دوم رییس جمهور افغانستان از نهادهای امنیتی و مقام‌های که به گونۀ مستقیم مسوولیت تامین امنیت کابل را بر عهده دارند، خواست تا جلو آنچه را که "کشتار و نسل‌کشی" در غرب کابل عنوان کرد، گرفته و به مردم پاسخگو باشند.

در این اواخر حملات انفجاری در افغانستان یک بار دیگر افزایش یافته است.

در جریان سه روز گذشته، چهار موتر مسافربری غیرنظامی تنها در شهر کابل هدف بمگذاری قرار گرفت که بیشتر آن در ساحات هزاره نشین غرب شهر کابل بوده است.

شورای امنیت ملی افغانستان امروز گفت که از آغاز روند خروج نیروهای بین‌المللی به اینسو، گروه طالبان ۱۴۵۵ حمله را در سراسر افغانستان انجام داده است.

بر اساس معلومات شورای امنیت ملی افغانستان، تنها در یک هفته گذشته، ۶۳ غیرنظامی از سوی طالبان در بخش‌های این کشور کشته و ۱۲۶ تن دیگر زخمی شده اند.

بر اساس معلومات این شورا، این غیرنظامیان در نتیجۀ حملات تهاجمی و انفجار ماین‌های کنار جاده در ۲۷ ولایت این کشور کشته و زخمی شده اند که در میان آنان زنان و کودکان نیز شامل اند.

XS
SM
MD
LG