لینک های دسترسی

Breaking News

ارگ: در مورد استعفای امرالله صالح، از فیسبوک خبر شدیم


ارگ میگوید که استعفا نامۀ رسمی امرالله صالح را دریافت نکرده است.
ارگ میگوید که استعفا نامۀ رسمی امرالله صالح را دریافت نکرده است.

ریاست جمهوری افغانستان میگوید که از کناره گیری، امرالله صالح، وزیر دولت در امور اصلاحات سکتور امنیتی، از طریق "فضای مجازی" مطلع شده و استعفا اش را تا حال به گونۀ رسمی به ارگ نفرستاده است.

شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفترسخنگوی ریاست جمهوری، گفته است "رئیس جمهور میخواهد بداند که دلیل واقعی استعفای جناب آغای صالح چه بوده، حکومت به اخلاص مندی تمام انتظار داشت که از ظرفیت های آغای صالح در بخش اصلاحات در سکتور امنیتی استفاده شود."

آقای صالح بدون ذکر کدام دلیل، روز گذشته با نشر یک پیام در صفحۀ فیسبوک خود نوشت که "من از سمت وزیر دولت در امور اصلاحات سکتور امنیتی و رییس بورد عالی نظارت برتعینات افسران ارشد قوای دفاعی و امنیتی خودم را مستعفی میدانم."

امرالله صالح همچنان اضافه کرده است که "با مدنظرداشت حرمت به اسرار امنیتی و مصلحت های مهم ملی تلاش خواهم کرد که دلایل و عوامل این تصمیم خویش را بزودی در خدمت تان توضیح دهم."

اما این کار آقای صالح با موج از گمانه زنی ها همراه شده است. میرزا احمد یارمند، معین سابق وزارت امور داخله، دلیل استعفای امرالله صالح را تصامیم و مقرری های خودسر رئیس جمهور غنی میداند.

استعفای آقای صالح همزمان با معرفی تمیم عاصی، معین جدید پالیسی و ستراتیژی وزارت دفاع، صورت میگیرد. سید احمد احمدی، یکتن از تحلیلگران امورنظامی، میگوید "با تقرری های که شد، از وضعیت ظاهری معلوم میشد که مشوره نشده با آغای صالح."

امرالله صالح، سه ماه قبل پس از ایجادپستوزارت دولت در امور اصلاحات سکتور امنیتی، به کار گماشته شد. آقای صالح که یکی از چهره های نزدیک به عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت افغانستان میباشد، چندین بار در صفحۀ فیسبوک خود از عدم پیشرفت در کارهایش نوشته بود.

ارگ: در مورد استعفای امرالله صالح از فیسبوک خبر شدیم
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:19 0:00

XS
SM
MD
LG