لینک های دسترسی

Breaking News

ادامه اعتراض ها در مخالفت با پیروزی ترمپ در انتخابات


اعتراض کنندگان شعارهای "ترمپ رئیس جمهوری ما نیست" را حمل می کنند
اعتراض کنندگان شعارهای "ترمپ رئیس جمهوری ما نیست" را حمل می کنند

در چهارمین روز تظاهرات در مخالفت با پیروزی دونالد ترمپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، ده ها هزار نفر به روز شنبه نیز در جاده های شهر های مختلف ایالات متحده مظاهره کردند.

شهر های بزرگی چون نیویارک و شیکاگو و همچنان شهر های کوچکی مثل اندیاناپولیس، ورسیستر، و شهر آیوا شاهد این مظاهرات بودند. مظاهره کنندگان ادعا دارند که "ترمپ حقوق مدنی و انسانی" شان را تهدید می کند.

شهر واشنگتن نیز شام یکشنبه شاهد اعتراضات ضد ترمپ بود.

بیش از دوصد نفر در جلو قصر سفید شمع هایی روشن کردند و سپس به سمت هوتل بین المللی ترمپ به راه افتاده و جاده را به روی ترافیک بستند . یکی از اعتراض کنندگان گفت که مردم از اظهارات ترمپ در هراسند «حس میکنم او افکار فراوانی دارد که اساسش را، نکات بسیار تفرقه انگیز تشکیل میدهد. حس میکنم او واقعاً نمیداند که مردم از آنچه او گفته است، در حال حاضر در هراس اند».

از پیروزی ترمپ در انتخابات تا حال مظاهرات در چندین شهر بیشتر در مخالفت با این اظهارات آقای ترمپ که قوانین مهاجرت را سخت تر خواهد ساخت و مسلمانان امریکایی باید ثبت نام و راجستر شوند، بر پا شده است. آقای ترمپ این بیانات را در کمپاین انتخاباتی اش گفته بود که انتقادات شدید رقیب دموکرات اش، هیلر کلنتن، را در پی داشت.

مظاهرات مخالف ریاست جمهوری ترمپ تا کنون به طور گسترده، مسالمت آمیز بوده است به جز از یک موردی در شهر پورتلند که در آن مظاهره کنندگان شیشه های مغازه ها را شکستند و به موتر ها صدمه رسانیدند.

دونالد ترمپ تا حال به این اعتراضات از طریق تویتر واکنش نشان داده است. آقای ترمپ روز جمعه در تویتر نوشت که" این حقیقت را دوست دارم که دیشب گروه های کوچک اعتراض کننده گان برای کشور عالی ما علاقه دارند. ما همه یکجا خواهیم شد و افتخار خواهیم کرد".

XS
SM
MD
LG