لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان جایزۀ فدراسیون فوتبال "مشتاق" را کسب کرد


این محفل سالانۀ کنفدراسیون فوتبال آسیا در ۲۰۱۷ در بنکاک برگزار شده بود.
این محفل سالانۀ کنفدراسیون فوتبال آسیا در ۲۰۱۷ در بنکاک برگزار شده بود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا، روز سه شنبه فدراسیون های فوتبال کشور های آسیایی را به خاطر فعالیت ها و تلاش هایشان در راستای بهبود ورزش فوتبال در آن کشور ها، مورد ستایش قرار داد.

فدراسیون فوتبال افغانستان در این میان توانست جایزۀ "آزمند یا مشتاق" ۲۰۱۷ را به خاطر تلاش هایش در راستای بهبود و ترویج آن ورزش در افغانستان، کسب کند.

در این گردهمایی سالانه در بنکاک، برعلاوۀ افغانستان کشور های چون ایران، جاپان، چین و امارات متحدۀ عرب نیز در عرصه های مختلف مورد ستایش کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گرفتند.

یوسف السرکال، رئیس فدراسیون فوتبال امارات متحدۀ عربی جایزۀ "الماس آسیا" را از آن خود کرد و فدراسیون فوتبال ایران جایزۀ "الهام بخش" را به دست آورد.

این جوایز به هدف تشویق و قدردانی از فعالیت های فدراسیون های فوتبال به ویژه در کشور های جهان سوم تفویض می شود تا باشد در کنار قدردانی از فعالیت های آنان، برای انجام کار های بیشتر تشویق گردند.

جایزۀ مشتاق کنفدراسیون فوتبال آسیا به افغانستان داده شد
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:19 0:00

فدراسیون فوتبال جاپان در ۲۰۱۷ جایزۀ "فدراسیون رویایی" را کسب کرد و ویتنام جایزۀ "فدراسیون در حال توسعه" را از آن خود کرد.

در بخش فوتبال پایه که هدف آن رشد و ترویج فوتبال در میان نسل نوجوان کشور های جهان سوم می باشد، جایزۀ "آزمند یا مشتاق" به فدراسیون فوتبال بوتان اختصاص یافت و جایزۀ "در حال توسعه" به سنگاپور و چین هم توانست جایزۀ "الهام بخش" رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا را از آن خود کند.

بهترین مربی سال ۲۰۱۷ در بخش زنان به اساکو تاکاکورا از جاپان اختصاص یافت و تاکافومی هوری، هم میهن خانم تاکاکورا جایزۀ بهترین مربی مرد ۲۰۱۷ را از آن خود کرد.

بهترین بازیکن فوتسال ۲۰۱۷ به علی اصغر حسن زاده از ایران تفویض گردید؛ بهترین بازیکن فوتبال آسیا در بخش زنان سامانتا کر از آسترالیا و مرد سال فوتبال آسیا عمر الخربین از سوریه انتخاب شدند.

تیم ملی فوتبال ساحلی افغانستان در جام بین المللی چین حایز مقام دوم شد.
تیم ملی فوتبال ساحلی افغانستان در جام بین المللی چین حایز مقام دوم شد.

فدراسیون فوتبال افغانستان پس از ۲۰۱۴ که جایزۀ "بازی جوانمردانه" را از آن خود کرد، تا هنوز به کدام جایزه یی دست نیافته بود.

جایزۀ فدراسیون مشتاق یا آزمند در حالی به افغانستان اختصاص میآبد که فدراسیون فوتبال افغانستان در ۲۰۱۷ دست آورد های چشمگیری به همراه داشت.

تیم ملی فوتبال ۱۶ سال افغانستان برای نخستین بار به مسابقات قهرمانی ۲۰۱۸ آسیا در مالیزیا راه یافت.

فوتبال ساحلی افغانستان در رقابت های جام بین المللی در چین به مدال نقره دست یافت و تیم فوتسال فغانستان نیز توانست در رقابت های المپیکی آسیایی، در چهار بهترین قرار گیرد و بهتر از تیم های قدرتمند بدرخشد.

XS
SM
MD
LG