لینک های دسترسی

Breaking News

حمله بر یک کلیسا در نایجریا ۱۱ کشته بر جاگذاشت


مقامات نایجریایی می گویند که در نتیجه حملۀ یک مرد مسلح بر یک کلیسیای کاتولیک در جنوب شرق آن کشور حد اقل ۱۱ نفر کشته و ۱۸ نفر دیگر شدیداً دیگر زخمی شدند.

به گفتۀ گاربا عمر، کمیشنر پولیس ایالت انامبرا، نایجریا، حمله بر کلیسای کاتولیک سنت فیلیپس که صبح وقت یکشنبه صورت گرفت، فقط توسط یک مرد مسلح انجام شده است.

ویلی اوبیانو، والی ایالت انامبرا، گفته است که حمله از خصومت میان اعضای مردم محل ناشی شده است.

والی این ایالت تعهد کرده است تا "زمانیکه مرتکبین این جنایت شنیع" را به عدالت نکشاند، آرام نخواهد نشست.

اکثر مردم که در منطقۀ جنوب شرق نایجریا زندگی می کنند، عیسوی مذهب اند و این حمله یکی از خشونت های نادر بوده است که بر یک کلیسای کاتولیک ها در این منطقه رخ داده است.

تا حال هیچ فرد و یا گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. پولیس نایجریا می گوید که آنان گمان نمی کنند که تندروان بوکوحرام در عقب این حمله باشند.

اما خبرگزاری اسو شیتید پرس گزارش می دهد که در گذشته تندروان بوکوحرام صد ها کلیسا را در آن کشور به آتش کشیدند.

از سال ۲۰۰۹ به این سو،در جنگ میان تندروان گروه بوکوحرام و حکومت نایجریا بیش از ۲۰ هزار نفر کشته شده و میلیون ها شهروند آن کشور از خانه های شان بی جا شده اند.

گروه بوکوحرام برای ادامۀ تسلط در شمال نایجریا، از روش های تحریف شده و خشونت آمیز شریعت اسلامی کار می گیرد. به عقیدۀ این گروه، تخطی هایی چون پوشیدن لباس غربی یا فراگیری علوم معاصر غیردینی، حرام بوده و مجازات سنگین را در قبال دارد.

XS
SM
MD
LG