لینک های دسترسی

Breaking News

خروج زود هنگام سربازان آسترالیایی از افغانستان


جولیا گیلارد، صدر اعظم آسترالیا می گوید که سربازان آن کشور در اواسط سال 2013، یک سال پیشتر از تاریخ پلان شده، خارج خواهند شد.

گیلارد تسریع روند خروج عساکر آسترالیایی را روز سه شنبه در کامبیرا اعلام کرد. او اضافه کرد که درنشست ماه آیندۀ ناتو در شیکاگو، تلاش خواهد کرد تا پشتیبانی گسترده و قابل توجه بین المللی را در خصوص تصمیم اش جلب کند.

جولیا گیلاردگفت:"اکنون اطمینان دارم که نشست شیکاگو، پلان ما برای اواسط سال 2013 را به صفت مرحلۀ مهم ستراتیژی بین المللی به رسمیت خواهد شناخت. همچنان از حامد کرزی، رییس جمهور افغانستان توقع دارم تا آغاز روند انتقال را در ولایت ارزگان و سایر ولایات در ماه های آینده اعلام کند."

خانم گیلارد گفت که روند خروج سربازان آسترالیایی از افغانستان 12 تا 18 ماه را در بر خواهد گرفت و در آستانۀ انتخابات عمومی آسترالیا تکمیل می گردد. او اضافه کرد که آسترالیا به فراهم آوری آموزش های خصوصی به نیرو های امنیتی افغان پس از سال 2014 ادامه خواهد داد.

حدود یک هزار و پنج صد و پنجاه سرباز آسترالیایی در ارزگان مستقر است. تا کنون 32 سرباز آسترالیایی در جریان درگیری ها در افغانستان کشته شده است.

XS
SM
MD
LG