لینک های دسترسی

Breaking News

انتقال محبوسین افغان از تاجکستان به بدخشان


انتقال محبوسین افغان از تاجکستان به بدخشان
انتقال محبوسین افغان از تاجکستان به بدخشان

حکومت تاجکستان تعداد زیادی از محبوسین در ان کشور را که بجرم قاچاق مواد مخدر توقیف گردیده بودند به حکومت افغانستان سپردند که انان اکنون به محبسی در ولایت بدخشان در شرق افغانستان انتقال یافتند این موضوع مشکلاتی را در قسمت کمبود جای در زندان مرکزی این ولایت به بار آورده است.

افزایش تعداد زندانیان زندان ولایت بدخشان سبب کمبود جدی جا برای زندانیان گردیده است. زندان ولایت بدخشان که در مرکز آن ولایت واقع است گنجایش بیشتر از 50 نفر را ندارد و اکنون تعداد محبوسین این محبس به چهار چند ظرفیت ان افزایش یافته است مسولین محبس بدخشان از کمبود جا برای تعداد زندانیانی که اخیرا از جانب حکومت تاجکستان به افغانستان انتقال داده شد شکایت مینمایند سمونوال گلخان کوفی معین امنتی محبس بدخشان: "محبس ما فعلا فقد مشکل جای دارد محبوسین ما چون زیاد شده اند مشکل جای داریم".

این زندانیان اگرچه از تصمیم حکومت افغانستان مبنی بر انتقال آنان به افغانستان اظهار خرسندی مینمایند اما از نبود جا و خوابگاه مناسب برای خویش راضی به نظر نمی رسند "خیر خوب است همین جای دیدگی چه اظهار خرسندی بکنم که خوب است". این تعداد زندانیان که شمار آنها به 150 تن میرسد اکثر آنان به جرم عبور غیر قانونی از مرز و قاچاق مواد مخدر دستگیر گردیده اند.

اینکه مسولین محابس افغانستان در خصوص حل این مشکل چه اقدامی کرده اند سمونوال گل خان میگوید: "محبس ما خورد است چون یک محبس مخروبه است ، رئیس محابس افغانستان امیر محمد جمشیدی آمده بودند برای محبس در دشت کرغ جای تعین کردند.

این که چه وقت تخصیص آن و پول آن می آید و آماده جور کردن میشود مربوط دولت است".

نبود تعداد کافی زندان ها و جایگاه کافی و مناسب برای زندانیان در افغانستان بارها سبب بروز مشکلات زیادی گردیده است که از آن جمله میتوان از شورش ها در محابس و حملات بر محافظین و فرار از زندان اشاره کرد .

XS
SM
MD
LG