لینک های دسترسی

Breaking News

توقیف 5 فعال مخالف در بحرین


توقیف 5 فعال مخالف در بحرین
توقیف 5 فعال مخالف در بحرین

اعضای مخالفین و یک گروه حقوق بشر در بحرین میگوید، مقامات دولتی به روز پنجشنبه حد اقل ۵ رهبر مخالف را یک روز بعد از آن محبوس نموده اند که نیروهای امنیتی در یک تهاجم خونبار احتجاج کنندگان را از میدان لؤلؤ در پایتخت آنکشور بیرون راندند.

حسن مشایمه رهبر مخالفین شیعه مذهب، ابراهیم شریف رهبر حزب وعاد و عبدالواحد حسین یک تن از فعالین مخالف در میان توقیف شدگان قرار دارند. دلیل توقیف آنها روشن نگردیده است.

حکومت بحرین در تلاش برای پایان بخشیدن احتجاجات حالت اضطرار را اعلام نموده است.

به روز دوشنبه عساکر عربستان سعودی و امارات متحده عربی بدنبال تقاضای پادشاه بحرین وارد آن کشور گردیدند.

هلری کلنتن وزیر خارجه ایالات متحده میگوید مساعدت خواهی بحرین از عساکر خارجی نشان میدهد که آنکشور برای مقابله با بحران جاری، در یک مسیر غلط قرار گرفته است.

به روز چهارشنبه جی کارنی، سخنگوی قصر سفید گفت که رئیس جمهور اوباما در مورد این موضوع نگران کننده از طریق تلیفون با پادشاه بحرین و پادشاه عربستان سعودی صحبت نموده است.

" رئیس جمهور مراتب نگرانی عمیق خود را در مورد خشونت ها در بحرین ابراز داشت و روی نیاز به خود داری شدید، تاکید نمود. رئیس جمهور اوباما همچنان بر اهمیت یک عملیه سیاسی بحیث یگانه راه صلح آمیز برای رسیدگی به شکایات مردم تاکید نمود تا بحرین را بسوی حکومتی پاسخگو و کشوری با ثبات و متحد رهنمون سازد."

تلویزیون دولتی بحرین بروز سه شنبه اعلام داشت که عماد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین به نیروهای مسلح در آنکشور امر کرد که اقدامات لازمه را برای حفظ ملت در مقابل احتجاج کنندگان اتخاذ نمایند.

XS
SM
MD
LG