لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن اولین سرباز خارجی در بامیان


Bomba hücumu qurbanlarının qohumları Bağdad yaxınlığındakı morqda - 4 sentyabr, 2013<br />
<br />
<br />
Bomba hücumu qurbanlarının qohumları Bağdad yaxınlığındakı morqda - 4 sentyabr, 2013<br /> <br /> <br />

براثر وقوع یک انفجار در منطقه کریمک ولسوالی کهمرد ولایت بامیان، یک سرباز نیوزیلندی جان باخته، سه تن دیگر زخمی شده اند.

عبدالرحمن احمدی، نطاق والی بامیان زمان وقوع این حادثه را ساعت 4:30 بعد از ظهر روز سه شنبه اعلام نموده، گفت در این حادثه مخالفین مسلح دولت بالای گزمه تیم بازسازی ولایتی راکت فیر نموده است.

حدود 100 سرباز نیوزیلندی در چوکات تیم باز سازی ولایتی (PRT) بامیان در بخش تأمین امنیت و اجرای پروژه های بازسازی با مردم بامیان کمک میکنند.

مل پاسوال خدایار قدسی، آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت بامیان هم کشته شدن یک سرباز نیوزیلندی را در بامیان تائید نموده، افزود دو سرباز نیوزیلندی و یک ترجمان افغان آنها نیز زخمی شده اند.

جنرال قدسی میگوید "طالبان در ساحه کریمک سر راه (PRT) یک ماین را جابجا کرده بودند و که وقتی ساعت 4:30 [تیم بازسازی ولایتی] میرسد، ماین را منفجر میسازد که در نتیجه یک تانک تخریب میشود."

ترجمان قوای خارجی نیز درین حادثه جراحت برداشته است. تا کنون در این رابطه کسی دستگیر نشده است

این دومین بار است که گزمه تیم باز سازی ولایتی بامیان هدف حمله افراد ناشناس قرار میگیرد؛ در حمله قبلی به کسی آسیبی نرسیده بود.

منطقه کریمک در سرحد ولایت بغلان و بامیان قرار دارد. سال گذشته در همین منطقه یک راکت بالای یک مکتب نیز فیر شد ولی به کسی آسیبی نرسید.

دو سال قبل، دوبار پولیس بامیان در منطقه دره شکاری و نزدیک بازار کهمرد هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفته بود که در جریان آن پنج مامور پولیس کشته و زخمی شدند. اما این اولین بار است که یک سرباز خارجی در بامیان کشته میشود.

ولایت بامیان در مرکز افغانستان از جمله مناطق امن این کشور به حساب می آمد و به همین دلیل حمله بر قوای خارجی، و قتل عساکر آن ناب است.

XS
SM
MD
LG