لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما در بیانیۀ وداعیه اش چه خواهد گفت؟


تاریخ بارک اوباما را به حیث نخستین رئیس جمهور سیاهپوست ایالات متحده به خاطر خواهد داشت
تاریخ بارک اوباما را به حیث نخستین رئیس جمهور سیاهپوست ایالات متحده به خاطر خواهد داشت

بارک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده، شهر شیکاگو را محل ایراد سخنرانی وداعیه خویش منحیث رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب کرد.

آقای اوباما در جریان سخنرانی هفته وار رادیویی خود گفت که سخنرانی وداعیه اش بر دست آورد های هشت سال ریاست جمهوری اش متمرکز خواهد بود.

در حالی که رئیس جمهور اوباما پس از هشت سال ریاست جمهوری برای ترک کردن قصرسفید به تاریخ بیستم ماه جنوری آمادگی می گیرد، چند موضوع عمده ایست که ریاست جمهوری او به دلیل آن، به یاد خواهد ماند.

اگر قرار باشد تاریخ نویسان تنها یک چیز را در مورد رئیس جمهور بارک حسین اوباما بنویسند، این خواهد بود که ۱۴۳ سال بعد از ختم نظام بردگی، یک سناتور جوان ایالت ایلینوی، نخستین رئیس جمهور سیاهپوست ایالات متحده شد.

بحران اقتصادی بر دور اول ریاست جمهوری رئیس جمهور اوباما سایه افگند، که سقوط قیمت منازل رهایشی، تاثیر ناگواری را روی بانک ها و قرضه دهندگان برجا گذاشت.

در بخش مبارزه با دهشت افگنی رئیس جمهور اوباما توانست اسامه بن لادن را از بین ببرد.

این جملات رئیس جمهور، خشم و ناراحتی میلیون ها تنی را فرو نشاند که فکر می کردند پر قدرت ترین کشور دنیا، یعنی ایالات متحده، نمی تواند مردی را پاسخگو قرار دهد که عامل اصلی حملات یازدهم سپتمبر است.

این عملیات پر خطر، همچنان بیانگر شیوه موضوع جنجال برانگیز استفاده طیاره های بی سرنشین علیه دهشت افگنی بود.

در حالی که رئیس جمهور اوباما قصر سفید را ترک می کند، شاخه های مربوط به القاعده هنوز قوی است، اما به رهبریت شان در افغانستان و پاکستان تلفات سنگین وارد شده است.

بهبودی روابط با کیوبا و توافق هسته یی ایران یکی از دست آورد های دیگری رویس جمهور اوباما بود. آقای اوباما پس از دو دهه وضع تعزیرات علیه آن کشور، برای جلوگیری از انکشاف سلاح هسته یی شیوه دیگری را در پیش گرفت که همانا توافق هسته یی بود.

آقای اوباما گفت که با این اقدامات، امریکا را برای نسل های آیند، یک جای بهتر و قویتر بخشید، و سخنرانی وداعیه اش نیز همین موضوعات را در محراق توجه خواهد داشت.

قرار است سخنرانی وداعیه باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده به روز سه شنبه، ساعت ۹ شب به وقت واشنگتن، در شهر شیکاگو ایالت ایلینوی ایراد گردد.

XS
SM
MD
LG