لینک های دسترسی

Breaking News

اطمینان ناتو از تائید قرارداد امنیتی افغان-امریکا


بسم الله محمدی وزیر دفاع افغانستان روز سه شنبه در جریان صحبت با چک هیگل، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا، در حاشیه اجلاس ناتو در بروکسل در مورد قرارداد امنیتی دوجانبه بین امریکا و افغانستان نظریه مثبت داشت.

فلیپ هوموند وزیر دفاع برتانیه نیز گفت در مورد نتایج قرار داد امنیتی امریکا با افغانستان خوشبین است. اقای هوموند باور دارد که در مذاکرات میان افغانها و امریکایی ها پیشرفت خوبی صورت گرفته است.

قرارداد امنیتی دو جانبه حضور شماری از نیروهای امریکایی را پس از سال آینده در افغانستان مشخص می سازد. قرار است لویه جرگه که در ماه نوامبر برگزار میگردد سرنوشت این قرارداد امنیتی را تعیین کند. اگر از سوی لویه جرگه تائید شود سپس به ولسی جرگه افغانستان سپرده خواهد شد.

یک مقام ارشد نظامی امریکا گفته است که وی در مورد امضای این قرار داد در ظرف چند هفته آن هم پس از تائیدی لویه جرگه محتاطانه خوشبین است. توماس د میزیره، وزیر دفاع آلمان، گفت منتظر تصمیم ایالات متحده امریکا روی شمار عساکر امریکایی می باشد که در افغانستان عملیات اجرا میکنند.
اطمینان ناتو از تائید قرارداد امنیتی
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:59 0:00

اندرز فو رسموسن، منشی عمومی ناتو، در مورد اینکه لویه جرگه و پارلمان افغانستان قرارداد امنیتی دوجانبه را تصویب خواهد کرد قویاً ابراز اطمینان کرد. اقای رسموسن گفت" بلی، من اطمینان دارم که ما با افغانستان به یک توافق امنیتی خواهیم رسید چون افغان ها می دانند که چنین توافق برای جابجا سازی مربیان نظامی ما پس از سال ٢٠١۴ در این کشور ضروری است."

همه منتظر اعلان رئیس جمهور اوباما در مورد تعداد عساکر امریکایی اند که پس از سال ٢٠١۴ برای آموزش و مشوره دهی در افغانستان باقی میمانند. در حال حاضر حدود ٥١ هزار عسکر امریکایی در افغانستان حضور دارند.
XS
SM
MD
LG