لینک های دسترسی

Breaking News

وزیر دفاع بریتانیا: روسیه هم‌تراز غرب نیست


وزیر دفاع بریتانیا با نگرانی از تمایل آقای ترمپ برای روابط خوب با روسیه این مطلب را ابراز داشته است
وزیر دفاع بریتانیا با نگرانی از تمایل آقای ترمپ برای روابط خوب با روسیه این مطلب را ابراز داشته است

وزیر دفاع بریتانیا گفته است که آمادۀ همکاری با حکومت آیندۀ ایالات متحدۀ امریکا است اما به گفتۀ وی کشورهای غربی نمی‌توانند با روسیه، که زمانی رقیب ستراتیژیک غرب بود، به صفت شریک هم‌تراز رفتار کنند.

چندین گزینش تازۀ دونالد ترمپ رئیس جمهور منتخب ایالات متحده حاکی از آن است که حکومت آیندۀ امریکا به رهبری آقای ترمپ روابط گرمتری با روسیه خواهد داشت، امری که مایۀ نگرانی شماری از متحدان غربی امریکا به ویژه در اروپای شرقی شده است.

مایکل فالون وزیر دفاع بریتانیا گفت "آماده ام تا با جیم متیس (نامزد جدید وزارت دفاع امریکا) کار کنم ... تا در برابر پرخاشگری روسیه بر ضد ناتو قوی باشیم، تا تنش‌ها را با مسکو بکاهیم و با روسیه در مورد نحوۀ حل بحران سوریه کار کنیم."

آقای فالون به بی بی سی گفته است روسیه رقیب استراتیژیک غرب است و باید این نکته را درک کرد.

حمایت از سعودی

آقای فالون همچنان بر حمایت بریتانیا از عربستان سعودی تاکید کرد. پیش از این بوریس جانسن وزیر خارجۀ بریتانیا گفته بود که عربستان سعودی، ایران و دیگران "گدی بازی و جنگ‌های نیابتی" را راه انداخته اند.

یک سخنگوی ترزا می صدر اعظم بریتانیا گفت که دیدگاه آقای جانسن بازتاب‌دهندۀ موقف حکومت بریتانیا در قبال عربستان سعودی و نقش ریاض در منطقه نیست.

وزیر دفاع بریتانیا در مصاحبۀ روز یکشنبه به حمایت از سعودی گفت "عربستان سعودی کاملاً حق دفاع از خود را داشته و نیز ائتلافی را رهبری می کند تا حکومت مشروع یمن را دوباره احیا کند."

عربستان سعودی از مارچ ۲۰۱۵ به اینسو ائتلاف نظامی را رهبری می کند که به پشتیبانی از عبد ربه منصور الهادی رئیس جمهور یمن، حملات هوایی را بر شورشیان حوثی طرفدار علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن، انجام می‌دهد.

XS
SM
MD
LG