لینک های دسترسی

Breaking News

سفر وزیر خارجۀ برتانیه به ولایت هرات


سفر وزیر خارجۀ برتانیه به ولایت هرات
سفر وزیر خارجۀ برتانیه به ولایت هرات

مقامات محلی هرات روز سه شنبه به خبرنگاران خبر دادند که ویلیام هیگ، وزیر امورخارجۀ برتانیه عصر دوشنبه سفر غیر مترقبه یی به ولایت هرات نموده است. در این سفر آقای هیگ را سفیر برتانیه نیز همراهی می نمود. آقای هیگ که برای اشتراک در کنفرانس کابل به افغانستان سفر کرده است، یک روز قبل از این کنفرانس از هرات دیدار نمود. نقیب آروین، سخنگوی والی هرات می گوید وزیر امورخارجۀ برتانیه ضمن دیدار با والی و مقامات محلی این ولایت، از پوهنتون هرات نیز بازدید نموده است.

گفته می شود وزیر امورخارجۀ برتانیه در دیدار از ساختمان ناتکمیل شدۀ پوهنتون هرات وعده سپرده است که تلاش می کند تا هزینه تکمیل این پروژه را دولت آن کشور بپردازد.

آوازه های تایید ناشده ای نیز وجود دارد که عنقریب تیم بازسازی ولایتی ایتالیا در هرات جایش را به نیروهای انگلیسی خواهد داد. اما مقامات دولتی افغانستان در هرات تا کنون این آوازه هارا تائید نکرده اند.

پروژه پوهنتون هرات که حدود 40 در صد کار آن پیش رفته است، نیاز به بیش از 30 ملیون دالر برای تکمیل شدن دارد. مقامات محلی هرات می گویند با توجه به افزایش متقاضیان تحصیلات عالی در حوزه غرب، طی 5 سال آینده دانشگاه هرات نیاز به گسترش دارد.

XS
SM
MD
LG