لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن حد اقل پنج عسکر افغان در جریان حملات هوائی


وزیر دفاع برتانیه می گوید عساکر کشورش از یکی از پرخشونت ترین ساحه در جنوب افغانستان خارج شده و مسؤولیت آن بدوش قوای ایالات متحده سپرده خواهد شد.

لییام فاکس به روز چهارشنبه این تغییر در قوای ناتو را اعلان نموده گفت عساکر ایالات متحده جای عساکر برتانیه را در ولسوالی سنگین ولایت هلمند خواهند گرفت.

درۀ سنگین در شمال ولایت هلمند، یکی از مرگبار ترین ولسوالی ها برای عساکر برتانیه بوده است. از سال ۲۰۰۱ تا به حال، در حدود یک بر سوم حصۀ ۳۱۲ عسکر برتانوی، در همین ولسوالی ، کشته شده اند.

فاکس گفت یک هزار عسکر برتانیه پیشرفت خوبی در ولسوالی سنگین نمودند، و اکنون برای اجرای عملیات در مرکز هلمند فرستاده می شوند.

در گزارش های دیگر، مقامات افغان می گویند یک حملۀ هوایی ناتو اشتباهاً منجر به کشته شدن حد اقل پنج عسکر افغان و جراحات تن دیگر گردید.

مقامات به روز چهارشنبه گفتند عساکر، مصروف گزمه در ولایت غزنی بودند که یک طیارۀ ناتو بر آنها حمله نمود.

ظاهر عظیمی، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در حالیکه این حادثه را تقبیح نمود گفت این بار اول نیست که عساکر ناتو عساکر افغان را اشتباهاً می کشند.

جنرال جوزف بلاتز، سخنگوی ناتو در مورد تلفات عساکر اظهار تأثر و همدردی نموده تعهد نمود که تحقیقات مشترک را در زمینه آغاز می نماید. وی گفت این حادثه ممکن است به علت موجودیت مشکلی در هم آهنگی صورت گرفته باشد.

ناتو گفت به روز سه شنبه چهار افسر آن کشور در جریان یک حمله در افغانستان کشته شدند. بیانیۀ ناتو حاکی بود که سه عسکر در جنوب و یک عسکر دیگر در شرق افغانستان کشته شدند.

XS
SM
MD
LG