لینک های دسترسی

Breaking News

استقبال کامرون از نیروهای امریکایی


رئیس جمهور کامرون، ازفعالیت های نیروهای نظامی ایالات متحده در مبارزه علیه شورشیان گروه بوکوحرام در کشور اش استقبال کرد. اما بسیاری از مردم در آن کشور تا هنوزنمی دانند که این نیروهای نظامی چه نقشی در جنگ دارند.

پال بیا، رئیس جمهور کامرون درپیام اخیر سال ۲۰۱۵ خود در حالیکه گروه دهشت افگن بوکو حرام را یک آزمون عمده برای رشد، صلح و امنیت کشور اش خواند، و از نیروهای امریکایی اظهار سپاس کرد.

رئیس جمهور کامرون گفت:" تشکر از حکومت ایالات متحده برای ارسال نیرو در کمک به نیروهای کامرون به هدف محو بوکو حرام در این کشور. از اعتماد مردم امریکا خوشحالم به ویژه از نیروهای امریکایی که در حال حاضربه اردوی کامرون اطلاعات حیاتی و برنامه های آموزشی را فراهم کرده اند."

بوبا ایجو، یک رهبر سی ساله جوانان مسلمان می گوید که ساکنان شهر شمالی گورو کامرون گفته اند که نیروهای امریکایی آنان را از جنایات شورشیان بوکو حرام آزاد کرده اند اما این مردم تا هنوز نمی دانند که نیروهای امریکایی بعد از گذشت دو ماه در آنجا مصروف چه کار اند.

او افزود:" من می پرسم که چرا آنان بر تندوران بوکوحرام حمله نمی کنند درحالیکه شنیده می شود که این نیروها بر پایگاه تندوران گروه دولت اسلامی در عراق حمله می کنند."
براساس گزارش ملل متحدبیش از ۲۰ هزار تن از اثر این درگیری ها کشته شد و بیش از دو میلیون دیگر بیجا شده اند.

اما مایک دیفس، فرمانده نظامی ایالات متحده در آن منطقه گفت که کومت کامرون از حکومت ایالات متحده در مبارزه علیه شورشگری گروه بوکوحرام طالب کمک شد از این رو آنچه را ما انجام می دهیم معاونت به حکومت کامرون در جنگ علیه گروه بوکو حرام است.

قرار است ایالات متحده اولین پایگاه طیاره های بدون سرنشین خود را در افریقا ایجاد کند و احتمالا کامرون میزبان آن پایگاه باشد.

سربازان این کشور افریقای مرکزی چگونگی استفاده از طیاره های بدون نشین کشاف را از سربازان امریکایی می آموزند.

XS
SM
MD
LG