لینک های دسترسی

Breaking News

چین: توطیۀ آسیب رساندن به روابط چین – پاکستان ناکام خواهد شد


وانگ یی، وزیر خارجه چین، می گوید که هر توطیه به منظور آسیب رساندن به روابط کشورش با پاکستان ناکام خواهد شد.

آقای یی در دیدار با شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان، در حاشیه مجمع عمومی ملل متحد در نیویارک همچنان گفته است که چین از آغاز خوب روابط با حکومت جدید پاکستان استقبال می کند.

وزیر خارجه چین مشخص نکرد که کدام کشور در صدد آسیب رساندن روابط کشورش با پاکستان است، اما تاکید کرد که بیجینگ و اسلام آباد باید تمام تلاش شان را به خاطر تقویت دهلیز اقتصادی چین و پاکستان، گسترش تجارت بین دو کشور و کاهش فقر به خرج دهند.

چین تعهد کرده است که در پروژۀ دهلیز اقتصادی و ترانزیتی چین – پاکستان که بخشی از ابتکار "یک کمربند یک راه" بیجینگ می باشد، ۵۷ میلیارد دالر را برای ساختن زیربناهایی چون دستگاه های برق، شاهراه های بزرگ، خطوط آهن جدید و بنادر دارای ظرفیت بلند در پاکستان، صرف خواهد کرد.

مایک پمپیو، وزیر خارجۀ ایالات متحده، در جولای سال روان هشدار داده بود که بستۀ مساعدت مالی صندوق بین المللی پول برای نجات پاکستان از بحران مالی، نباید صرف بازپرداخت قرضه های چین شود.

این در حالیست که یک وزیر کابینۀ جدید پاکستان اخیراً با انتقاد از تطبیق پروژۀ دهلیز اقتصادی چین و پاکستان گفته بود که شرایط تطبیق این پروژه ها بیشتر به نفع چین می باشد و باید روند تطبیق پروژه ها به حالت تعلیق بیاید.

XS
SM
MD
LG