لینک های دسترسی

Breaking News

چین پیشرفته‌ترین جت جنگی خود را نمایش داد


چین جت‌های جنگی "چنگدو جی-۲۰"خود را در مهمترین نشست مشتریان و تولید کننده‌گان طیاره به عنوان نمایشی از قدرت نظامی خود، برای نخستین بار در معرض دید عام قرار داد.

نمایشات هوایی چین در شهر جنوبی ژوهای، فرصتی را برای بیجینگ فراهم می‌کند تا هم فزون طلبی خود را در بخش هوانوردی ملکی و هم قابلیت خود را در بخش نظامی برجسته سازد.

چین آرزو دارد که در یک دهۀ آینده به عنوان عمده ترین بازار هوانوردی در مقابل شرکت‌های طیاره‌ سازی جهان به ویژه شرکت بویینگ امریکایی و ایربس اروپایی قد بلند کند.

کارشناسان چینی مدعی اند که مدل‌های جدید جت‌های جی-۲۰ که نخستین بار در سال ۲۰۱۰ به نمایش گذاشته شد، اکنون بسیار انکشاف یافته و با داشتن ظرفیت فرار از سیستم راهدار، در فاصلۀ کم از پی تکنالوژی نظامی ایالات متحده در حال پیشرفت است.

گوشۀ از نمایشات هوایی چین
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:47 0:00

برادلی پیرت، کارشناس بازنشسته در امور هوانوردی چین به خبرگزاری رویترز گفته است که انکشاف جنگنده‌های جدید ،گام بزرگیدر راستای افزایش قابلیت جنگی و نظامی بیجینگ است.

اما گریگ والدورن مسوول بخش آسیا در بنیاد جهانی پرواز می گوید که هنوز در مورد تکنالوژی طیاره های جی-۲۰ چین به ویژه قابلیت فرار از سیستم راهدار، کمتر دانسته شده است.

قدرت پنهان شدن از سیستم راهدار یکی از ویژه‌گی‌های جت جنگی اف – ۲۲ و اف -۳۵ امریکایی است.

سم روگوین پژوهشگر ارشد در انستیتیوت لویی شهر سدنی آسترالیا نیز به خبرگزاری رویترز گفته است که چین اکنون شکل بازی خود را تغییر داده و به گفتۀ وی در صدد است با نمایش علنی جنگنده‌هایی که ظرفیت کافی و کامل ندارد، اعتماد و افتخار فراوان را جلب کند.

شرکت دولتی تولید کنندۀ طیاره‌های تجارتی در چین نیز در اشتیاق بازاریابی در بخش ملکی است و تخمین زده می‌شود که تا ۲۰ سال آینده یک پنجم بازار طیاره های تجارتی را به خود اختصاص داده و در مقابل شرکت هوایی بویینگ امریکایی به رقابت بپردازد.

XS
SM
MD
LG