لینک های دسترسی

Breaking News

انتقاد چین از نقض حقوق بشر در امریکا و اروپا


وو هیلانگ، نمایندۀ دایمی چین در ملل متحد
وو هیلانگ، نمایندۀ دایمی چین در ملل متحد

چین از ایالات متحده و کشورهای اروپایی خواست تا در عوض انتقاد بر آن کشور، وضعیت حقوق بشر را درکشور های خود شان ارزیایی کنند.

یک مقام چینی در واکنش به پیشنهادات ارائه شده توسط برخی از کشورها گفته است که اهداف آنان برخلاف منشور شورای حقوق بشر ملل متحد می باشد.

وو هیلانگ، نمایندۀ دایمی چین در ملل متحد، در بیست ونهمین نشست شورای حقوق بشر ملل متحد گفت که ایالات متحده، اتحادیه اروپایی و آلمان، همواره چین را به نقض حقوق بشر مردمش محکوم میکنند و این فشار چین را وا میدارد تا از آن کشور ها بخواهد که مشکلات حقوق بشری در کشور های شان را بازرسی کنند.

آقای هیلانگ افزود که گلوله باری بر امریکایی های سیاه پوست در فرگوسن و بالتیمور و همچنان گلوله باری اخیر در کلسیا چارلستن کارولینای جنوبی، نشاندهندۀ نقض حقوق بشر در ایالات متحده است.

او گفت:"در ایالات متحده، حقوق امریکایی های بومی از دیر زمانی نقض شده است. تبعیض نژادی ریشۀ عمیق داشته و تنش های نژادی دراین کشور شدید است. با سیاه پوستان نه تنها در بخش اشتغال، مسکن و تحصیل، تبعیض صورت میگیرد بلکه آنان به شکل هدفمندانه قربانی روش های تبعیض آمیز نیروهای امنیتی نیز قرار گرفته اند."

این مقام چینی در ادامه گفت که بسیاری از کشور های اروپایی به شمول آلمان شاهد افزایش تبعیض نژادی، بیگانه ستیزی، تبعیض دینی و عدم محافظت از حقوق مهاجران و اقلیت ها استند.

ادعای تخطی از اصول ملل متحد

وو هیلانگ، نماینده دایمی چین در ملل متحد گفت که کار های که در این شورا صورت میگیرد باید در برگیرندۀ تسهیل برگذاری مذاکرات، مساعدت تخنیکی و ظرفیت سازی برای طرفداری و الهامبخشی تمام انسان ها به منظور ارجگذاری به آزادی های حقوق بشر باشد.

این مقام چینی همچنان اضافه کرد که پیشنهادات ارائه شده توسط برخی از کشورها با این اهداف مطابقت نداشته و در مغایرت با اصول عام گرایی، واقعیت گرایی و غیر بهگزینی قرار دارد که توسط مجمع ملل متحد ایجاد شده است.

او افزود که چین از تمام جناح ها می خواهد تا هدف و اصول منشور ملل متحد را به یاد داشته باشند که شاملاصول اساسی در فیصله نامۀ شماره 251/60 مجمع ملل متحد، ترک رویارویی و فشار بر دیگران و حل اختلاف از طریق مذاکره وهمکاری میباشد.

گزارش: اسوشیتدپرس
برگردان: رویا زمانی
ویرایش: محمد هاشم حبیب زاده

XS
SM
MD
LG