لینک های دسترسی

Breaking News

کشف فلز زهرآگین در زیورات ساخت چین


زیورات ساخت چین که در فروشگاه های سرتاسر جهان به شمول ایالات متحده فروخته می‌شود حاوی فلز "کدمیوم" است که تماس دوامدار این فلز با بدن انسان می تواند سبب ایجاد بیماری و حتا سرطان شود.

یافته های مرکز صحت محیطی ایالات متحده که در گزارش اختصاصی خبرگزاری اسوشیتدپرس نشر شده است، حاکی از آن است که در کم از کم ۳۱ نوع زیورات ساخت چین کدمیوم به پیمانۀ ۴۰ تا ۹۰ درصد وجود داشته است.

همچنان کدمیوم سبب تخریش جلد، تخریب گرده‌ها و استخوان در بدن انسان می‌شود. این عنصر کیمیایی از طریق تماس مستقیم با جلد، بلعیدن و حتا تنفس کردن، به ویژه توسط دود تنباکو، وارد بدن انسان می‌شود.

مرکز صحت محیطی ایالات متحدۀ امریکا گفته است که عرضۀ زیورات حاوی کدمیوم در بازار "یک مشکل" است و به گفتۀ متصدیان این مرکز، این مشکل نباید از نظر انداخته شود.

در پی نشر این گزارش، چندین فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای در امریکا که زیورات ساخت چین را می‌فروشند، به خبرگزاری اسوشتیدپرس گفته اند که سلامت مشتریان خود را در نظر گرفته و این محصولات را از فروشگاه های خود جمع کرده و با عرضه کنندگان چینی به تماس شده اند.

تا کنون کمیتۀ مصوونیت مستهلکین ایالات متحدۀ امریکا که مسوول نظارت بر کیفیت چنین کاراهای تجارتی است، محدودیتی را بر موجودیت کدمیوم در زیورات وضع یا مشخص نکرده است.

XS
SM
MD
LG