لینک های دسترسی

Breaking News

گلوله باری در داخل تعمیر کانگرس امریکا در واشنگتن


پولیس واشنگتن دی سی بعد از ظهر دوشنبه ۲۸ مارچ به خاطر گلوله باری در محوطۀ کانگرس ایالات متحدۀ امریکا، مقر کانگرس و قصر سفید را مسدود ساخت. نیرو های امنیتی از کارمندان این دو ساختمان مهم در واشنگتن خواستند تا در جا های امن پناه گیرند.

به نقل از خبرگزاری رویترز یک متهم در پیوند با این رویداد بازداشت شده است. رویترز گزارش داده است که مهاجم بازداشت شده به شفاخانه منتقل شده و به نظر می رسد مجروح شده باشد.

بر اساس بعضی از گزارش ها یک فرد که می خواست سلاح را به داخل تعمیر حمل کند، در موقع تفتیش امنیتی، دستگاه تلاشی برقی به صدا درآمد و مرد مسلح در این محوطه شروع به تیراندازی کرد.

​نیرو های ویژه محافظت ریاست جمهوری امریکا به طور موقت ساحه دیوار های بخش جنوبی و شمالی قصر سفید را مسدود کردند. یک سخنگوی این نیرو ها گفت که این تدابیر فقط غرض احتیاط بیشتر اتخاذ گردید. معمولاً سیاحین در کنار این کتاره ها که دوباره باز شده است، اجتماع کرده و از قصر سفید عکاسی میکنند.

بستن قصر سفید در حالی صورت گرفت که قرار بود این مکان با حضور ده ها هزار نفر میزبان مراسم سالانه موسوم به " ایگ رول" در قصر سفید باشد.

ساختمان کانگرس امریکا که در ۵۰۰ متری دفتر صدای امریکا قرار دارد، محل حضور ۴۳۵ نماینده مجلس نمایندگان و صد عضو مجلس سنا است. با این حال روز دوشنبه، ۲۸ مارچ هیچ نماینده ای در این تعمیر حضور نداشت زیرا کانگرس در تعطیلات عید پاک مسیحی ها به سر می برد با اینحال تعدادی از کارمندان در محل کانگرس حضور داشتند.

پولیس شهر واشنگتن دی سی می گوید صدای فیر در مرکز بازدیدکنندگان کانگرس، باعث شد تا تمام راه ها به ساختمان بسته شود.

در حالی که تا سه روز دیگر نشست امنیت هسته ای در واشنگتن برگزار می شود، فضای امنیتی در پایتخت امریکا سخت گیرانه تر شده است.

در سال ۱۹۹۸ میلادی دو افسر پولیس کانگرس در حمله مسلحانه یک مرد به این تعمیر کشته شدند. بعد از این حادثه تدابیر امنیتی در مرکز بازدیدکننده گان تعمیر کانگرس شدید تر شد.

XS
SM
MD
LG