لینک های دسترسی

Breaking News

برکناری تیلرسن و واکنش قانونگذاران امریکایی


رئیس جمهور دونالد ترمپ، خبر برکناری آقای تیلرسن را دیروز (سه شنبه) در تویترش نشر کرد
رئیس جمهور دونالد ترمپ، خبر برکناری آقای تیلرسن را دیروز (سه شنبه) در تویترش نشر کرد

تصمیم اخیر دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، مبنی بر برکناری ریکس تیلرسن از مقام وزارت خارجۀ امریکا، واکنش های شدید اعضای کانگرس بخصوص قانونگذاران دموکرات را برانگیخته است.

رئیس جمهور دونالد ترمپ، خبر برکناری آقای تیلرسن را دیروز در تویترش نشر کرد.

تعداد از قانونگذران دموکرات این تغییر عمده را در کابینه، نتیجۀ "عدم انسجام و عدم توافق" عنوان کرده اند. در این میان، کلیئر مکسکل، سناتور دموکرات گفته است "فکر میکنم جای تاسف است که ما در سیاست خارجی خود این قدر بی نظمی را داریم".

رابرت منندز، یک تن از سناتوران دیگر دموکرات، در اشاره به رئیس جمهور ترمپ گفته است که "با داشتن این رهبر بی نظم، برای من این یک زمان مشکل و غیرقابل باور در عرصۀ دپلوماسی ایالات متحده میباشد".

در عین حال تعداد از قانونگذاران جمهوریخواه نیز از برکناری ریکس تیلرسن از سمت وزارت خارجۀ امریکا، ابراز تاسف کرده اند.

مایک روندز، یک تن از سناتوران جمهوریخواه، با تقدیر از کارکرد آقای تیلرسن گفته است که با شنیدن خبر برکناری او "بسیار مایوس شدم".

رئیس جمهور ترمپ، مایک پامپیو، رئیس ادارۀ استخبارات مرکزی امریکا یا سی.آی.ای را به مقام وزارت خارجۀ امریکا معرفی کرده است.

تعداد از قانونگذاران دموکرات به این باورند که مایک پامپیو نسبت به دپلوماسی، همواره از راه حل های نظامی حمایت کرده است. اما بعضی از قانونگذاران جمهوریخواه به مانند جان کورنین، انتخاب آقای پامپیو را یک "انتخاب شایسته" توصیف میکنند.

انتظار میرود که مایک پامپیو تا چند روز دیگر جهت اخذ رای اعتماد به کانگرس معرفی و در مورد وفاداری و صداقتش به رئیس جمهور ترمپ و چگونگی رسیدگی اش به مسایل مربوط به روسیه، مورد پرسوپال قانونگذران امریکایی قرار گیرد.

برکناری تیلرسن و واکنش قانونگذاران امریکایی
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:26 0:00

XS
SM
MD
LG