لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس در افغانستان؛ ثبت ۶۲ واقعۀ جدید


وزارت صحت عامۀ افغانستان می‌گوید که در ۲۴ ساعت گذشته، ۳۷۰ نمونۀ مشکوک کروناویروس در این کشور مورد آزمایش قرار گرفته که از این میان، ۶۲ مورد آن مثبت شناسایی شده اند.

این وزارت روز چهارشنبه هفتم اکتوبر (۱۶ میزان) گفت که در حال حاضر، آمار مبتلایان کووید۱۹ در این کشور به ۳۹ هزار و ۵۴۸ نفر افزایش یافته است.

ولایت هرات با ثبت ۴۲ واقعه، بیشترین شمار مبتلایان را در یک شبانه روز گذشته داشته است.

همچنان در یک‌ شبانه‌روز گذشته، دو نفر در ولایت هرات جان باخته اند که با این موارد جدید، رقم مرگ ناشی از کروناویروس در افغانستان به ۱۴۶۹ مورد رسید.

بر اساس معلومات وزارت صحت افغانستان از آغاز شیوع کروناویروس تا اکنون بیش از ۳۳ هزار نفر دوباره سلامتی شان را به دست آورده اند.

این در حالی است که احمد جواد عثمانی، سرپرست این وزارت دو روز پیش به خبرنگارن گفت که با وجود کاهش واقعات کووید۱۹، تهدید این بیماری هنوز هم در این کشور موجود است.

او همچنان گفته بود: "با وجود اینکه ما در وضعیت خوب قرار داریم، باید فراموش نکنیم که کرونا هنوز خاتمه نیافته، ما نیاز داریم که هنوز هم با تدابیر محافظوی و وقایوی از مصاب‌شدن مجدد کروناویروس را روی دست گیریم."

کروناویروس برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و سپس به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل گشت.

بر اساس آمار پوهنتون امریکایی جانس هاپکینز، تا صبح چهارشنبه هفتم اکتوبر (۱۶ میزان) بیش از ۳۵ میلیون و ۸۱۴ هزار نفر به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده و نزدیک به یک میلیون و ۵۰ هزار نفر دیگر پس از ابتلا به آن جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG