لینک های دسترسی

Breaking News

حمله بر کاروان ناتو و پولیس افغان در دایکندی


حمله بر کاروان ناتو و پولیس افغان در دایکندی
حمله بر کاروان ناتو و پولیس افغان در دایکندی

بر اثردرگیری مسلحانه بین نیروهای پولیس ملی در منطقه تمزان ولایت ارزگان، هم مرز با نیلی مرکز ولایت دایکندی، یک پولیس کشته وسه تن دیگر زخمی شدند.

به گفته ی قربانعلی ارزگانی، والی دایکندی، این درگیری بعد ازظهر روز سه شنبه در منطقه ی تمزان ولایت ارزگان که هم مرز با نیلی، مرکز ولایت دایکندی، بین پسته های امنیتی این ولایت و کاروان ناتو و پولیس محلی ولایت ارزگان صورت گرفته است که درنتیجه یک پولیس ولایت دایکندی کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

قربانعلی ارزگانی والی دایکندی طی تماس تلفونی به صدای امریکا گفت "چندی قبل ازسوی ولایت دایکندی در منطقه تمزان که در مرز بین دایکندی و ارزگان قراردارد، پنج پوسته امنیتی به منظور تأمین امنیت احداث گردیده بود اما امروزحین عبور ٣۰ عراده رنجر کاروان پولیس محلی همراه با نیروهای ناتو، بر اثر فیر مرمی هاوان افراد ناشناس بالای این کاروان، بین نیروهای پولیس دایکندی و این کاروان درگیری صورت می گیرد."

والی دایکندی افزود این درگیری سه ساعت در این منطقه مرزی ادامه داشته و با توجه به اینکه به مقامات ولایت ارزگان گفته شده است که این پسته ها متعلق به نیروهای پولیس ولایت دایکندی می باشد. اما مقامات در ولایت ارزگان به این باورند که این پسته ها مربوط به گروه طالبان می باشند و قراراست که عملیاتی را به منظور پاکسازی نیروها پولیس در آن منطقه راه اندازی کنند."

گفتنی است که تمزان در شش کیلومتری نیلی مرکز ولایت دایکندی و هم مرز با ولایت ارزگان می باشد.

XS
SM
MD
LG