لینک های دسترسی

Breaking News

شکایت تاجران از مشکلات در صدور ویزه امارات متحده


دوبی یکی از مراکز بزرگ تجارت در جهان شمرده میشود
دوبی یکی از مراکز بزرگ تجارت در جهان شمرده میشود

تولید کنندگان میوه خشک افغانستان با انتقاد از عملکرد امارات متحده عربی در صدور ویزه برای تاجران افغانستان، میگویند که به دلیل بدست نیاوردن ویزه شماری آنها نتوانستند در نمایشگاه بین المللی غذا در دوبی شرکت کنند.

نمایشگاه موسوم به " گلف فود" از بزرگترین نمایشگاه محصولات غذایی محسوب میشود که سال یکبار در دبی، یکی از مراکز عمده تجارت جهانی برپا میشود.

صادر کنندگان افغان سال گذشته با اشتراک در این نمایشگاه توانستند بیش از ده میلیون دالر فروشات داشته باشند.

این نمایشگاه صد ها نوع از انواع محصولات غذایی و نوشیدنی ها از مناطق مختلف جهان را در یک مکان متمرکز می سازد، جایی که در آن طعم های بین المللی به بازار های جهانی معرفی میشوند.

از سوی هم انعده سرمایه گذران افغان که توانسته اند در این نمایشگاه حضور یابند از فراهم نبودن امکانات برای بازاریابی محصولات افغانی شکایت دارند.

آنها میگویند در صورت زمینه سازی برای فروش تولیدات افغانستان در کشور های اروپایی، بیش از دو صد میلیون دالر تنها از درک تولید میوه بدست خواهد آمد.

نادر یعقوب، یکتن از تاجران میگوید " همسایه های ما در حالتی قرار دارند که از هر نگاه تکمیل هستند. حکومت شان انها را حمایت میکند، در کنار صنعت شان ایستاده است و تولیدات و صنعت شان در مارکیت جهانی خوب به پیش روان است، اما ما در آن حالت نیستیم."

در همین حال راد کروجال، رئیس پروژه حمایت از تولیدات زراعتی با یادآوری از مشکلات در صدور ویزه برای تاجران افغانستان از دولت این کشور میخواهد که با تماس با مقامات امارات متحده به این مشکل رسیدگی کند.

وی میگوید " ما این مشکل را امسال داشتیم و زیاد تلاش کردیم اما نتوانستیم برای شرکت کننده گان ویزه بگیریم. این مشکل را تنها حکومت افغانستان حل کرده میتواند. "

احمد شکیب دوست، صدای امریکا

XS
SM
MD
LG