لینک های دسترسی

Breaking News

واکنش دموکرات‌ها به خطابۀ ترمپ؛ پلوسی متن سخنرانی را پاره کرد


در نخستین واکنش به سخنرانی سالانۀ دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده در کانگرس امریکا، ننسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان و رهبر اکثریت دموکرات در مجلس نسخۀ متن سخنرانی آقای ترمپ را پاره کرد.

اندکی پس از سخنرانی آقای ترمپ که شام سه شنبه چهارم فبروری (۱۵ دلو) در مقر کانگرس ایالات متحده ایراد شد، گرتچن وایتمر، والی ایالت میشیگن به نمایندگی از حزب دموکرات به اظهارات آقای ترمپ واکنش رسمی نشان داد.

خانم وایتمر که از سوی خانم پلوسی و چک شومر، رهبر اقلیت دموکرات مجلس سنای امریکا برای ایراد واکنش دموکرات‌ها به سخنرانی رییس جمهور ترمپ انتخاب شده بود، به مسایل اقتصادی و بیمۀ صحی تمرکز کرد.

آقای ترمپ در سخنرانی ۸۰ دقیقه‌ای خود از شگوفایی اقتصادی امریکا، از افزایش شغل گرفته تا بهبود صنایع، به عنوان دستآورد سه سال ریاست جمهوری اش یاد کرد.

اما خانم وایتمر در واکنش به گفته‌های آقای ترمپ گفت: "مسله این نیست که رییس جمهور در مورد بازار اسهام چی می‌گوید، مسله این است که میلیون‌ها نفر در تقلا اند یا پول کافی ندارند که در پایان ماه هزینۀ ترانسپورت، قرضۀ تحصیلی یا پول دوای خود را بپردازند".

این والی دموکرات گفت که والیان و قانونگذاران دموکرات در سرتاسر ایالات متحده بر طرح ها برای ترمیم زیربناها و تحرک اقتصادی امریکا تمرکز دارند. او قانونگذاران جمهوریخواه سنا را به تعلل و کارشکنی در تصویب قوانینی متهم کرد که از سوی اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان به سنا پیشکش شده است.

آقای ترمپ در سخنرانی خود گفت که هرگز نخواهد گذاشت که سوسیالیزم سیستم صحی امریکا را نابود کند. اما خانم وایتمر در واکنش به این اظهارات آقای ترمپ گفت: "دموکرات‌ها در تلاش بهبود سیستم مراقبت‌های صحی شما (امریکایی‌ها) استند. جمهوریخواهان در واشنگتن تلاش دارند آن را از دسترس دور سازند".

والی ایالت مشیگن همچنین به روند محاکمۀ رییس جمهور ترمپ در مجلس سنای امریکا اشاره کرده و خطاب به سناتوران جمهوریخواه گفت: "آنگونه که شاهد روند استیضاح در واشنگتن استیم، چیزی است که همه مان، صرف نظر از گرایش حزبی مان، باید تقاضا کنیم...هیچ کسی بالاتر از قانون نیست".

قرار است روز چهارشنبه پنجم فبروری (۱۶ دلو) مجلس سنای ایالات متحده در مورد اتهاماتی که از سوی اعضای دموکرات مجلس نمایندگان امریکا بر رییس جمهور ترمپ وارد شده است، تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.

رییس جمهور ترمپ به اتهامات "سو استفاده از قدرت و ممانعت در برابر کار کانگرس" از سوی مجلس نمایندگان امریکا استیضاح شده است.

XS
SM
MD
LG