لینک های دسترسی

Breaking News

شعار مظاهره کنندگان در کابل بر ضد حکومت و اداره استخبارات پاکستان


شعار مظاهره کنندگان در کابل بر ضد حکومت و اداره استخبارات پاکستان
شعار مظاهره کنندگان در کابل بر ضد حکومت و اداره استخبارات پاکستان

صدها تن از مظاهره کنندگان صبح امروز(یکشنبه) در مرکز شهر کابل در واکنش به حملات راکتی و کشتار زنجیره ای رهبران افغان، راهپیمایی صلح آمیز را به راه انداختند.

مظاهره کنندگان بر ضد اداره استخبارات نظامی و حکومت پاکستان شعار سر داده و از نیروهای ناتو، سازمان ملل متحد، سازمان کنفرانس کشور های اسلامی، ایالات متحده امریکا، اتحادیه اروپایی، نهاد های جامعۀ جهانی و حقوق بشر خواستند که دوام حملات راکتی پاکستان بر ولایات شرقی افغانستان، و قتل های زنجیره یی رهبران افغان را محکوم نمایند.

مظاهره کنندگان از سازمان ملل متحد تقاضا کردند تا برای حل این معضل بزرگ، جلسۀ اضطراری خویش را برگزار کند.

نجیب الله کابلی، رئیس جبهۀ مشارکت ملی افغانستان، قطعنامۀ این راهپیمایی را به خوانش گرفت.

این راهپیمایی که از پارک شهرنو کابل تا نزدیک دفترملل متحد ادامه یافت، از سوی طرفداران جبهۀ مشارکت ملی افغانستان راه اندازی شده بود.

مظاهره کنندگان خواسته های خود را در یک قطعنامۀ هفت ماده ای به نمایندگی سازمان ملل متحد، دفتر اتحادیه اروپایی، سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی، سفارت ایالات متحده امریکا، قوماندانی ناتو و سفارت پاکستان مقیم کابل تسلیم کردند.

این در حالی است که حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان نیز به روز جمعه در دیدار با اعضای شورای علمای افغانستان در مورد انجام مذاکرات با پاکستان برای تسریع روند صلح در افغانستان صحبت کرده بود.

آقای کرزی در این گفته بود که مذاکرات با طالبان افغان نباید صورت گیرد چونکه در طول سالیان گذشته، آدرس دقیقی از طالبان معلوم نشده است.

XS
SM
MD
LG