لینک های دسترسی

Breaking News

کناره گیری دیپلوماتهای ارشد امریکا از پُست های وزارت خارجه


پنج دیپلومات امریکایی که از جمله مدیران سابقه دار در وزارت خارجه ایالات بودند چند روز قبل از تائیدی رکس تیلرسن نامزد وزیر خارجه ایالات متحده که توقع میرود از سوی مجلس سنا تائید شود به روز پنجشنبه از وظایف شان در این وزارت کناره گیری کردند.

منابع دیپلوماتیک به صدای امریکا گفت به یکی از این پنج دیپلومات که در طیاره برای شرکت در یک نشست رسمی عازم اروپا بود، امر داده شد که دوباره به کشور برگردد.

بروس جنتلسن، مشاور ارشد سابق وزارت خارجه ایالات متحده در بخش پلان پالیسی به صدای امریکا گفت "این یک روند عادی نیست و نه هم یک اتفاق."

آقای جنتلسن افزود "اگر این موضوع درست هماهنگ نشده باشد، بیشتر قابل توجه است."

با این حال دیپلومات های حرفه ای در این وزارت به روز پنجشنبه در مورد این خبر حیرت زده شده و حکومت جدید را مسبب استعفا های دسته جمعی یا اخراج کارمندان از وظیفه میدانند.

سفیر سابق باربار ستیفنسن که رئیس انجمن خدمات خارجی امریکایی است میگوید "هدف از این کار معلوم نیست." خانم ستیفنسن اضافه کرد "گماشتن دوره ای به مقام های جدید و تقاعد پس از یک مدت زمان مشخص، یک بخش اساسی از خدمات خارجی است. این یک عمل عادی است که تغییر حکومت، تغییر در پرسونل را در پی دارد."

دو نام مقام های ارشد در این میان این پنج دیپلوماتان، پتریک کینیدی معین وزارت خارجه در بخش مدیریت و ویکتوریا نولاند معاون وزیر خارجه ایالات متحده در بخش اروپا و ایروایشا میباشند.

دو دیپلومات دیگر، جوسی بار معاون بخش اداری و مایکل بوند معاون امور مشوره دهی اند.

دیپلومات ارشد دیگری که ترک وظیفه کرده، سفیر سابق جنتی سمیت است که رئیس بخش دفتر ماموریت های خارجی بود.

شام پنجشنبه مقامات ایالات متحده به صدای امریکا تصدیق کردند که توماس کنتریمن یک دیپلومات حرفه این وزارت که به حیث معین کنترول سلاح و امنیت بین المللی اجرا وظیفه میکرد قرار است هفته آینده تقاعد کند.

منابع دیپلوماتیک میگویند که آقای کنتریمن برای یک نشست عدم تکثیر اسلحه در طیاره عازم روم بود که برایش امر برگشت به کشورش داده شد.

وزارت خارجه ایالات متحده از دادن معلومات در زمینه خود داری کرده است.

مارک تونر سخنگوی موقت این وزارت قبلاً طی یک اعلامیه گفته بود که پُست های ارشد در بخش مدیریت که در حال حاضر خالی است نیاز دارد که از سوی رئیس جمهور نامزد گردد و از سوی مجلس سنا تائیدی حاصل کند.

نه وزارت خارجه ایالات متحده و نه هم مقاماتی که ترک وظیفه کرده اند کناره گیری شان را به اداره ترمپ ارتباط داده اند. خبر کناره گیری دیپلوماتان پس از دیدار ریکس تیلرسن نامزد وزارت خارجه ایالات متحده از آن وزارت، به روز سه شنبه به میان آمد.

XS
SM
MD
LG