لینک های دسترسی

Breaking News

کرزی خواهان کمک بیشتر در مبارزه علیه مواد مخدر شد


Halab
Halab

حکومت افغانستان جهت محو کشت کوکنار و جلوگیری از تولید مواد مخدر در کشور، خواستار کمک های بیشتر بین المللی و همکاری منطقوی گردید.

حکومت افغانستان برای از بین بردن کشت کوکنار و جلوگیری از تولید مواد مخدر در کشور، خواستار کمک های بیشتر بین المللی و همکاری منطقوی گردید.

حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان امروز در مراسم تجلیل از روز بین المللی مبارزه با مواد مخدر در کابل گفت که دولت افغانستان روند مبارزه با مواد مخدر را با جدیت دنبال می کند، اما در این راستا به کمک های بیشتر بین المللی نیاز است؛ درغیر آن این پدیده نمی تواند ریشه کن شود.

حامد کرزی همچنان به تلاش های اشاره کرد که در راستای مبارزه با مواد مخدر در افغانستان صورت گرفته است، اما گفت که کشت و تولید مواد مخدر، حالا بیشتر از زمان طالبان در افغانستان صورت میگیرد.

همچنان ضرار احمد مقبل، وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان گفت، بزرگترین مشکل در راستای مبارزه با مواد مخدر، کمبود امکانات است.

ولی او علاوه کرد که با این مشکل، تا کنون بیست و سه ولایت افغانستان از کشت کوکنار عاری شده و همچنان میزان کشت کوکنار نیز در کشور تا پنجاه در صد کاهش یافته است.

وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان همچنان گفت که نگرانی اساسی دولت افغانستان، افزایش معتادین در این کشور است. وی گفت که یک میلیون افغان به مواد مخدر معتاد هستند، و دولت افغانستان برای تداوی صرف یک فیصد این افراد، امکانات دارد.

در این مراسم شماری از اعضای کابینه، تعدادی از نمایندگان مردم در شورای ملی افغانستان و عده از دیپلوماتهای خارجی نیز اشتراک کرده بودند.

XS
SM
MD
LG