لینک های دسترسی

Breaking News

گلوله‌باری در ایالات متحده؛ سه سرباز هالندی زخمی شدند


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقامات پولیس می‌گویند که سه سرباز هالندی روز شنبه ۲۷ اگست (پنجم سنبله) در اثر گلوله‌باری در مرکز شهر اندیاناپولس ایالت اندیانا زخمی شدند.

پولیس محلی گفته است که این سربازان هالندی در نزدیکی هوتل که اقامت داشتند مورد هدف قرار گرفته اند. به گفتهٔ پولیس مشاجرهٔ لفظی بین این سه قربانی و فرد یا افراد دیگر منجر به گلوله‌باری شده است.

گلوله‌باری صبح وقت شنبه در یک منطقهٔ تفریحی اندیاناپولس رخ داد. مقامات پولیس گفته اند که افسران پولیس سه مرد را که با ضرب گلوله زخمی شده بودند پیدا کردند و آنان را به شفاخانۀ محلی انتقال دادند.

وزارت دفاع هالند اعلام کرد که وضعیت یک سرباز وخیم و دو سرباز دیگر وضعیت بهتری دارند، اما پولیس اندیاناپولس گفته است که وضعیت دو تن از سربازان وخیم است و سرباز سوم در حالت خوبی به سر می‌برد.

این وزارتخانه گفته است که این سه سرباز از قطعه کماندو بوده و برای تعلیمات نظامی به ایالت اندیانا رفته اند. وزارت دفاع هالند تایید کرده که گلوله‌باری در اوقات فراغت آنان در مقابل هوتل محل اقامت‌شان رخ داده است.

در بیانیۀ وزارت دفاع هالند آمده که پولیس اندیاناپولس تحقیقات را در مورد گلوله‌باری آغاز کرده و خانواده‌های قربانیان نیز در جریان گذاشته شده اند. تاکنون کسی در ارتباط به این گلوله‌باری بازداشت نشده است.

خشونت مسلحانه یکی از مسایل حاد مرتبط با حق داشتن اسلحه در ایالات متحده است، کشوری که سالانه به گونۀ اوسط شاهد حدود ۴۰ هزار مورد مرگ ناشی از استعمال اسلحه است.

در ماه‌های گذشته چندین مورد گلوله‌باری در ایالات متحده رخ داده و مناظره بر سر داشتن حق ملکیت اسلحه را بیشتر از پیش داغ کرده است.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده در ماه جون قانون کنترول اسلحه را که از سوی هر مجلس کانگرس ایالات متحده تصویب شده بود، توشیح کرد.

این نخستین قانونی است که در راستای کنترول اسلحه و مبارزه با خشونت ناشی از اسلحه در نزدیک به ۳۰ سال گذشته در کانگرس امریکا به تصویب می رسد.

بر اساس این قانون، بررسی پیشینه برای خریداران جوان اسلحه افزایش می‌یابد، تسلیحات گرم از مرتکبین خشونت‌های خانگی دور نگه داشته می‌شود و به ایالت‌ها کمک می‌شود قوانینی وضع کنند که بر اساس آن، مقامات به شیوه آسان‌تری بتوانند تسلیحات افراد خطرناک را ضبط کنند.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش بخش انگلیسی صدای امریکا استفاده شده است.
XS
SM
MD
LG