لینک های دسترسی

Breaking News

زلزلۀ شدید سرتاسر جنوب آسیا را تکان داد


کم از کم دو کودک در شهر پشاور در اثر این زلزله زخمی شد.
کم از کم دو کودک در شهر پشاور در اثر این زلزله زخمی شد.

زلزلۀ با شدت ۶.۶ به مقیاس ریکتر افغانستان، پاکستان و هند را تکان داد که به گفتۀ ادارۀ سروی جیولوژی ایالات متحده مرکز آن در ۴۰ کیلومتری غرب ولسوالی اشکاشم ولایت بدخشان بود.

عمر محمودی سخنگوی ادارۀ ملی مبارزه با حوادث افغانستان به خبرگزاری رویترز گفته است که تا کنون از تلفات و خسارات احتمالی این زلزله در افغانستان اطلاعی در دست نیست و آن اداره سرگرم جمع آوری معلومات است.

مقامهای صحی در شهر پشاور پاکستان از کشته شدن کم از کم شش نفر - پنج نفر در ایالت خیبر پشتونخوا - و انتقال کم از کم ۳۰ تن از زخمی شدگان ناشی از این رویداد به شمول کودکان به شفاخانه های آن شهر خبر دادند.

تکان های این زلزله که بر اساس معلومات ادارۀ سروی جیولوژی ایالات متحده در عمق ۲۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است، مردم را در شهرهای لاهور و دهلی جدید که بیش از ۶۰۰ کیلومتر از مرکز زلزله فاصله دارد، هراسان و نگران ساخته بود.

کوه های هندوکش در شمال افغانستان ساحۀ فعال زلزله خیز است که همواره مرکز زلزله های شدید در جنوب آسیا بوده است. درست یک دهه پیش، وقوع زلزله‌ای با شدت ۷.۶ ریکتر در این ساحه سبب کشته شدن بیش از ۷۵ هزار نفر در پاکستان شد.

گزارش رویترز

XS
SM
MD
LG