لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری های فرقۀ در مصر


درگیری های فرقۀ در مصر
درگیری های فرقۀ در مصر

مقامات نظامی مصری به روز یک شنبه گفتند که آنها می خواهند ١٩٠تن را در رابطه به خشونت فرقه ئی که در یک شهرک قاهره ١٠کشته برجاگذاشت، توقیف نمایند.

اعلان این مطلب که افراد دستگیر شده به محکمۀ نظامی کشانیده خواهند شد بعد از آن صورت گرفت که جلسۀ اضطراری کابینه در این روزبرای بحث روی خشونت روز گذشته تدویر گردید.

عصام شرف صدراعظم مصر سفر خویش به کشورهای خلیج را فسخ نموده خواستار جلسۀ در پاسخ به درگیری های روز شنبه میان مسلمانان و مسیحیان شد.

یکی از مجروحین مسیحی به آژانس خبررسانی رویترز گفت "فکر میکنم این یک حملۀ طرح شده بود ، آنها پی هم به کلیساها آتش زدند. مطئناً که این از قبل پلان شده بود."

ولی یکی از شاهدان مسلمان مایل بود این تنش دینی را حل نماید.

احمد سلیمان یکی از شاهدان عینی این درگیری به آژانس خبررسانی رویتز گفت "در ابتدا ما برای جلوگیری از برخورد فرقۀ به مذاکره آغاز نمودیم. ما به خوبی از وضعیت کشور آگاه هستیم. ما می خواستیم برای رسیدگی به این مشکل باهمدیگر مذاکره نمائیم."

شاهدان عینی میگویند، مسلمانان برای پاسخ به شایعات در خارج یک کلیسایی جمع شدند که یک زن مسیحی در آنجا خلاف میلش نگهداشته شده بود، زیرا وی می خواست به اسلام رو بیاورد.

سایر گزارشات حاکی از آنست که جمعیت مسلمان به این باور بودند که زن متذکره از قبل مسلمان شده بود.

گزارش ها می افزاید که احتجاج کنندگان مسلمان بم های آتش زا را پرتاب نمودند که در نتیجه عمارت متذکره آتش گرفت. نیروهای امنیتی به ساحه اعزام شدند و برای متفرق ساختن هر دو جانب از گاز اشک آور استفاده نمودند.

XS
SM
MD
LG