لینک های دسترسی

Breaking News

پیروزی هیلری کلنتن در انتخابات میان حزبی دموکرات ها در دی سی


هیلری کلنتن از پیش حمایت ۲۳۸۳ نماینده انتخاباتی را کسب کرده است.
هیلری کلنتن از پیش حمایت ۲۳۸۳ نماینده انتخاباتی را کسب کرده است.

در آخرین روز سه شنبه انتخابات میان حزبی در امریکا، هیلری کلنتن بر برنی ساندرز رقیب حزبی خود غالب شد.

هیلری کلنتن و برنی سندرز، قرار است شام سه شنبه به وقت محل پس از ختم رای دهی میان حزبی با هم ملاقات کنند. این ملاقات به تاریخ هفتم ماه جون تعیین شده بود.

انتظار می رفت پس از اعلام کسب نامزدی توسط هیلری کلنتن، برنی سندرز از کارزار انتخابات کنار رود اما ستاد انتخاباتی وی تاکید دارد که آقای سندرز، بهترین گزینه برای شکست دادن دونالدترمپ جمهوریخواه می باشد و تا آخرین رای از کارزار انتخاباتی بیرون نمی رود.

رویداد شهر اورلندوی فلوریدا که بی سابقه ترین کشتار جمعی امریکایی ها پس از سپتمبر ۲۰۰۱ می باشد، فضای مبارزات انتخاباتی را مکدر ساخته است.

برنی سندرز گفته است که تا آخرین رای از کارزار انتخاباتی کنار نمی رود.
برنی سندرز گفته است که تا آخرین رای از کارزار انتخاباتی کنار نمی رود.

وزیرخارجۀ پیشین ایالات متحده اظهارات دونالدترمپ را که گویا بارک اوباما "در جهت دهشت افگنان" قرار گرفته است شرم آور خواند.

خانم کلنتن گفت که اظهارات آقای ترمپ به تعقیب رویداد شهر اورلندوی فلوریدا سزاوار کسی که نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده باشد نیست.

وزیر خارجۀ پشین ایالات متحده گفت "روز گذشته یک روز پس از قتل عام اورلندو، دونالدترمپ در صحبت تلویزیونی گفت که اوباما طرفدار دهشت افگنان است. فقط برای یک لحظه فکر کنید. حتی در یک زمان حساس که سیاست منقسم شده است نیز ایجاب نمی کند یک فردیکه خود را به انتخابات ریاست جمهوری نامزد کرده است همچو حرفی بزند."

آقای ترمپ، نامزد احتمالی آن حزب در انتخابات، روز دوشنبه در تلویزیون فاکس نیوز گفت "مردم نمی توانند باور کنند که رئیس جمهور اوباما به این شیوه عمل می کند."

میلیاردر جمهوریخواه گفت که رئیس جمهور حتی الفاظ "دهشت افگن افراطی اسلامی را یاد نکرد حتماً حرف های وجود دارد." آقای ترمپ پس از آن رویداد یکبار دیگر بر منع ورود مسلمانان به امریکا تاکید ورزید.

بارک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده روز سه شنبه در سخنرانی اش در بارۀ گروه دولت اسلامی، از عدم استفادۀ عبارت " دهشت افگنی افراطی اسلامی" دفاع کرده گفت استفاده از این عبارت دقیقاً چه دستآوردی خواهد داشت؛ این عبارت کدام قدرت جادویی ندارد.

اوباما: گفتن عبارت دهشت افگنی افراطی اسلامی قدرت جادویی ندارد.
اوباما: گفتن عبارت دهشت افگنی افراطی اسلامی قدرت جادویی ندارد.

آقای اوباما بدون بردن نام دونالدترمپ گفت "افرادی اند که می گویند مانع ورود مسلمانان به امریکا می گردند، اما کسی که در اولندو دست به کشتار زد یک امریکایی بود."

خانم کلنتن اینگونه اظهارات ترمپ را بسیار "مزخرف" خواند و گفت دهشت افگنی که این حمله را انجام داده در افغانستان تولد نشده بلکه مثل خودش در نیویارک تولد شده است.

وزیر پیشین خارجۀ ایالات متحده گفت از قبل می دانیم بربریت را که از آدرس جهادی های افراطی متوجه ما است عمیق شده است.

هیلری کلنتن گفت" گروه داعش در شرق میانه به نسل کشی دست می زند. اقلیت های مذهبی و قومی را از بین می برد. مسلمانان را که راه های شیطانی آنان را رد می کنند ذبح می کنند و غیرنظامیان را سر می برند. اروپایی ها و امریکایی ها را می کشند، دختران و زنان را شکنجه و لت و کوب کرده مورد تجاوز قرار می دهند."

خانم کلنتن با استفاده از فرصت، یکبار دیگر موضع گیری دونالد ترمپ را به باد انتقاد گرفته بر محدود ساختن سلاح در نزد شهروندان امریکایی تاکید کرده گفت که اظهارات مسلمان ستیزانه "شهروندان امریکایی را علیه یکدیگر تحریک می کند."

دموکرات ها روز سه شنبه 14 جون برای آخرین بار در رقابت های مقدماتی میان حزبی شرکت می کنند. هیلری کلنتن از پیش حمایت 2383 نمایندۀ انتخاباتی دموکرات را کسب کرده و خود را نامزد حزب اعلام کرده است.

جلسۀ انتخاب نامزد حزب دموکرات و جمهوریخواه در ماه جولای برگزار می شود که پس از آن دو نامزد – احتمالا آقای ترمپ و خانم کلنتن، به گونۀ رسمی برای راهیابی به قصر سفید به مصاف هم خواهند رفت.

XS
SM
MD
LG