لینک های دسترسی

Breaking News

لوی څارنوالی افغانستان اتهامات تقلب در انتخابات را تحت تحقیق قرار میدهد


لوی څارنوالی افغانستان اتهامات تقلب در انتخابات را تحت تحقیق قرار میدهد
لوی څارنوالی افغانستان اتهامات تقلب در انتخابات را تحت تحقیق قرار میدهد

لوی څارنوالی افغانستان میگوید، قصد دارد اتهامات تقلب بین مامورین افغان را که تقریباً یک ربع آرای انتخابات پارلمانی افغانستان را باطل ساختند، تحت تحقیق قرار دهد.

جنرال رحمت الله نظری، معین څارنوالی افغانستان میگوید، دفتر او شکایاتی را از طرف کاندیدان انتخابات پارلمانی در مورد تقلب توسط برخی از اعضای کمیسیون مستقل افغانستان دریافت نموده است.

انتخابات ۱۸ سپتمبر ولسی جرگه با وجود ادامه خشونت ها در افغانستان به پیش رفت. ولی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از آن وقت تا به حال بیش از یک میلیون رای را به ادعای تقلب و بی نظمی ها باطل ساخته است.

در شروع هفته جاری ده ها تن به شمول قانون گزاران و کاندیدن ناراضی، در اعتراض به انتخابات به جاده های کابل بر آمده و دست به مظاهره زدند.

آنان کمیسیون مستقل انتخابات را به دست بازی با آراء متهم میسازند.

مامورین کمیسیون مستقل انتخابات بروز پنجشنبه گفتتد که لوی څارنوالی صلاحیت این را ندارد که مسایل مربوط به انتخابات را تحت تحقیق قرار دهد. قرار بود نتایج انتخابات تا آخر اکتوبر اعلان گردد.

ولی در حالیکه کمیسیون انتخابات که از حمایت ملل متحد بر خور دار است به هزاران شکایت رسیدگی میکند، اعلان تنایج به تعویق انداخت.

مرکز عمده ناظر انتخابات افغانستان هفته گذشته گفت، بین مقامات انتخاباتی در جریان شمارش دوباره آراء، عدم "شفافیت بارزی" را مشاهده کرده است.

سال گذشته انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان با تقلب همراه بود.

تقریباً یک ثلث ارای که برای حامد کرزی، رییس جمهور افغانستان داده شده بود، توسط کمیسیون شکایات انتخابات باطل خوانده شد.

XS
SM
MD
LG