لینک های دسترسی

Breaking News

سفارت ایران در کابل ادعای کشف ۱۹ تٌن مواد منفجره را رد میکند


سفارت ایران در کابل ادعای کشف ۱۹ تٌن مواد منفجره را رد میکند
سفارت ایران در کابل ادعای کشف ۱۹ تٌن مواد منفجره را رد میکند

مقامات سفارت ایران در کابل ادعای کشف ۱۹ تٌن مواد منفجره در سرحد مشترک ایران و افغانستان را رد میکنند.

دو روز قبل مقامات افغان در ولایت نیمروز خبر از کشف و ضبط بیش از ۱۹ تٌن مواد انفلاقیه را دادند که گفته شده بود از ایران به افغانستان انتقال داده شده است.

مقامات افغان گزارش دادند که این مواد در یک کانتینر مخصوص حمل ظروف جاسازی شده بود.

مامورین امنیتی نیمروز گفتند که مهمات به صورت حرفه ای در لابه لای ظروف غذا جاسازی شده بود.

موسی رسولی، آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت نیمروز این خبر را تایید میکند که این موتر حامل مهمات از ایران وارد افغانستان شده است.

آمر امنیت ولایت نیمروز می گوید مهمات کشف شده دارای قابلیت های بالا برای استفاده در انواع حملات انتحاری و حملات تروریستی می باشد.

در عین زمان مقامات سفارت ایران در کابل با صدور اعلامیه ای از پخش این خبر توسط رسانه های افغانستان انتقاد کرده و آن را خبری کذب خواندند. مقامات ایرانی ادعا کرده اند که این مهمات که تو سط یک تاجر افغان به صورت ترانزیت از مرز انتقال داده شده است مواد محترقه ای بوده است که برای جشن ها و شادی ها از آن استفاده می شود.

اما با همه اینها مقامات سفارت ایران خبر انتقال این مهمات از ایران به افغانستان را رد نمی کنند. واین در حالی ست که ماموران امنیتی نیمروز می گویند نوعیت این مواد توسط متخصصین مشخص شده و قرار بوده است از این مواد در حملات تروریستی استفاده صورت گیرد.

ماموران امنیتی در ولایت نیمروز می گویند مشغول بررسی های بیشتر در این زمینه هستند. گفته می شود به همین منظوراز شرکت وارد کننده این مواد نیز استنطاق به عمل آماده و مامورین مشغول بررسی سوابق و عملکرد این شرکت می باشند.

مقامات رده بالای دولت افغانستان تا اکنون در این مورد اظهار نظری نکرده اند.

XS
SM
MD
LG