لینک های دسترسی

Breaking News

نامزد وزارت خارجۀ ترمپ به قطع روابط با شرکت اکسون توافق کرد


ریکس تیلرسن روابط نزدیک با روسیه دارد، روابطی که احتمالاً روند تایید او را در کانگرس امریکا دشوار سازد
ریکس تیلرسن روابط نزدیک با روسیه دارد، روابطی که احتمالاً روند تایید او را در کانگرس امریکا دشوار سازد

شرکت نفتی اکسون و ریکس تیلرسن در حالی به قطع تمام روابط شان توافق کرده اند که آقای تلرسن، رئیس پیشین شرکت اکسون، از سوی دونالد ترمپ رئیس جمهور منتخب ایالات متحده برای پست وزارت خارجه نامزد شده است.

شرکت اکسون با نشر پیامی گفته است که اگر آقای تیلرسن از سوی کانگرس ایالات متحده تایید شود، درآمد اسهام وی در این شرکت، به یک ادارۀ مستقل مدیریت مالی انتقال داده خواهد شد.

همچنان در این اعلامیه آمده است که امتیازات اسهام آقای تیلرسن فسخ شده و تادیۀ انعام بیش از چهار میلیون دالر برای وی که قرار بود در سه سال آینده پرداخته شود، متوقف خواهد شد.

در عین حال، آقای تیلرسن نیز به وزارت خارجۀ ایالات متحده تعهد کرده است که در صورت گرفتن رای تایید سنا، بیش از ۶۰۰ هزار سهم موجود خود در شرکت اکسون را خواهد فروخت.

شرکت اکسون ماه گذشته اعلام کرد که پس از باز نشسته شدن آقای تیلرسن در ماه جنوری، دارن وودس یکی از مدیران آن شرکت به صفت رئیس عمومی اکسون گماشته خواهد شد.

تیلرسن با در نظر داشت نگرانی‌های ناشی از روابط نزدیک‌اش با روسیه با سوالات سخت قانونگذاران دموکرات و جمهوریخواه روبرو خواهد شد و روند تایید وی سهل و ساده نخواهد بود.

پس از انتخابات ریاست جمهوری هشتم نوامبر در ایالات متحده، اسهام شرکت اکسون ۶.۵ درصد رشد داشته است.

XS
SM
MD
LG