لینک های دسترسی

Breaking News

خانواده‌ها در هرات اجازه دارند یکجا در رستوران غذا صرف کنند 


هرات افغانستان
هرات افغانستان

مردم در ولایت هرات روز شنبه ۱۴ می (‌۲۴ ثور) بار دیگر اجازه یافتند تا یکجا با اعضای خانواده های شان جهت صرف غذا به رستوران بروند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که اخیراََ مقامات طالبان به مالکان رستوران‌ها دستور دادند که مردان و زنان باید از هم جدا باشند.

جواد توانگر، مدیر یکی از رستوران‌های شهر هرات، گفت که محدودیت اکنون برداشته شده است و رستوران ها میتوانند به خانواده ها اجازه دهند تا دوباره با هم یکجا غذا صرف نمایند.

ضیاالحق، مالک رستوران دیگری، گفته است که در جریان چند روز اخیر برای خانواده ها اجازه صرف غذا را یکجا نداشتیم، اما او می گوید که اکنون وضعیت به حالت عادی برگشته است.

ریاض الله سیرت، یک مقام طالبان از وزارت امر به معروف و نهی از منکر روز پنجشنبهٔ هفته گذشته در شهر هرات به خبرگزاری فرانس پرس گفته بود که به رستوران ها دستور داده شده که به زنان و مردان در مکان های جداگانه باید خدمات شان را فراهم کنند.

پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان، رهبران این گروه همواره بر شهروندان آن کشور به خصوص بر فعالیت زنان و دختران به طور روز افزون محدویت وضع کرده اند.

در حال حاضر، دختران بالاتر از صنف ششم از رفتن به مکتب منع شده اند و اکثر زنان وظایف شان را در بخش های مختلف از دست داده اند.

علاوه بر آن، طالبان دستور داده اند که زنان و دختران بدون "محرم شرعی" نمی توانند سفر کنند و باید با حجابی که طالبان تعیین کرده اند، ملبس باشند.

اقدامات سختگیرانهٔ طالبان موجب انتقاد های شدید بین المللی شده است. جامعهٔ بین المللی به خصوص کشور های غربی از جمله ایالات متحده بار ها هشدار داده اند که اگر طالبان حقوق اساسی زنان را رعایت نکنند، این گروه در انزوای بیشتر قرار خواهد گرفت و از سوی جامعهٔ بین المللی به رسمت شناخته نخواهد شد.

XS
SM
MD
LG